Ik kwam net een interessante opleiding tegen. Kostprijs 290€ in Frankrijk.
340€ in Brussel.
Ik weet niet als deze hier al gedeeld is, maar het lijkt me een ideale workshop voor mensen die geen gehele opleiding tot horlogemaker wensen te volgen.
Beschouw het als 'n leuke ochtend of middag om 'ns te snuffelen aan een mechanisch horloge. Meer is het niet en kán het ook niet zijn. “Dismanteling and rebuilding a mechanical watch” in 4,5 uur ( met nog een pauze dus zeg maar 4 uur) is echt onzin, zéker voor iemand zonder ervaring. Na 'n uur intensief kijken door 'n loep zie je immers dan de wereld al voor 'n doedelzak aan
'N leuke ochtend of middag? Zeker! Er iets van opsteken? Beslist. Hou dat in het achterhoofd als je overweegt om er aan deel te nemen.
Tip: op internet zijn talloze filmpjes te vinden waarin stap voor stap een mechanisch horloge wordt gedemonteerd en opnieuw wordt gemonteerd. Je kunt van het geld voor deze cursus ook 'n Chinese 6497, 'n paar goede schroevendraaiers, 'n pincet en 'n loep aanschaffen en zélf aan de slag gaan. Daar steek je beslist méér van op
De exacte beschikbare datum voor de eerstvolgende clinic 2025 is nog niet bekend.
Wij zijn afhankelijk van de locatie manager.
Zodra de datum is vastgesteld meld ik dat op het forum en kan er weer worden aangemeld voor deelname.
dixi