Oplichters uit nigeria

weet iemand of die truuk van die nigerianen ook door mensen met adres londen word toegepast,ik krijg een vaag mailtje van anita benson die een horloge wil kopen en die moet ik dan opsturen naar londen.waar moet ik op letten??

ze willen betalen via bidpay western union money transfer

NIET OP INGAAN!!! 100% scam…

Lees dit maar even:

http://www.joewein.de/sw/fraud-western-union-bidpay-ebay.htm

mvg
Norbert

bedankt norbert ik was er al bang voor
groet pajero

Graag gedaan…

NIET doen

IS een veelgebruikte oplichting. Op www.internetoplichting.nl kun je hem vaak lezen.

Ze bieden je meer dan je vraagprijs en vervolgens vraagt de maatschappij waaraan zij “betaald heeft” aan jou om het vervoersbewijs, zodat zij het geld naar jou kunnen overmaken. Zogenaamd om hun klant (Anita dus) te beschermen.
Geen enkele financiële instelling doet dat soort dingen voor haar klanten.

nogmaals bedankt jongens,ik heb er direct een streep door gehaald

Als je tijd en zin in zoiets hebt, dan kun je dat soort mensen heerlijk aan het haakje houden. Alleen altijd wel oppassen dat je (zelf) geen persoonlijke info geeft.

Kijk hier


maar eens (waarschuwing: Franstalige stek).

Om op de originele vraag te antwoorden: ja, een hoop nigerianen opereren vanuit Engeland. En vanuit Nederland, overigens.

Mailtje via de horloge paginamarkt.

Vraag beantwoorden

Uw naam:
rose vroeg: Greetings, I am Mrs Rose from USA i am ready to buy your item to send to my son in Nigeria as a birthday gift, i want to know the recent condition of this item and how many did you have now for sell and i will pay you at your last desire price for this item,and i want you to ship out this item as soon as your payment confirmation as been sent to you,so i want you to send me your full contact address information + the shipping cost to nigeria and the total cost of the item and the name of the item.please reply me in english to my mail rosesmith90@hotmail.com
Uw antwoord:

Nou Roosje, helaas moet ik je teleurstellen :D:D:D:D

Ik heb het gezien, er zijn tientallen van dit soort “vragen” geweest via paginamarkt. Ik heb gevraagd of er wat aan gedaan kan worden.

het wordt bijna saai, ook ik heb het verzoek van Rose ontvangen om zoveel mogelijk horloges naar haar jarige zoon in Nigeria te sturen, ongeacht de prijs…

Of je er wat aan kunt doen? Weinig, vrees ik, en paginamarkt.nl al helemaal niet. Tenzij het zeer algemeen bekend is dat dit zgn. scams zijn (zoals de 419-type berichtjes van zgn familieleden van weilen dictators, of ongevraagde liefdesverklaringen van schone Russische meiden), dan kun je de ‘abuse’ afdeling van hun email aanbieder het volledige bericht opsturen met het verzoek het adres te sluiten wegens poging tot fraude of oplichting. Puur altruisme, maar helaas kost je dat tijd, en vaak heeft het personeel niet genoeg hersens, en krijg fe een berichtje terug dat het oorspronkelijke bericht niet via hun service was verstuurd en ze dus niets kunnen doen.

En dan krijg je nog sit emailtje van HSBC"
Dear R. van Herpt,

We got your email and account information from Miss. Teresa Doris to have a wire
transfer 0f 74,90 Euro to your account for the transaction below :

ORDER DETAILS


Auction Item : Swatch Poisson Rouge
Item Number : NONE
Item Amount : 1
Auction Site : www.marktplaats.nl


At this time we also want to let you know that the payment has been approved and your
money which she paid is still with us here and we shall wire it to your account.
We want you to confirm if your bank account information as given to us by
Miss Teresa Doris below is correct for the money transfer.


BUYERS BANK INFORMATION
Account Name : Miss Teresa Doris
Account Number : 39.07.27.745
routing Number : --------------------
Bank Name : Giro Bank
Country : Netherlands.


SELLER’S BANK INFORMATION
Account Name : R. van Herpt
Account Number : *********
BIC Code :
Bank Name : ABN AMRO bank (swift/BIC code: ABNANL2A)

iban:Ln07ABNA0*********
THE Netherlands
Bank Address: Hilversum

If account information is incorrect please email us at the correct information as soon
as possible so that we can correct it.

=========================================================================
SINCE THIS TRANSFER HAS BEEN SENT FOR THE PURCHASE OF AN AUCTION ITEM WE WILL
LIKE TO SECURE THE BUYER SO WE WILL LIKE TO CONFIRM THAT YOU HAVE THE ITEM
AND THAT YOU HAVE SENT IT TO THE BUYER.
WE WILL REQUIRE THE ITEM(S) SHIPMENT TRACKING NUMBER OR A SCANNED RECEIPT OF
THE ITEM’S SHIPMENT SENT TO US VIA EMAIL SO WE CAN VERIFY THAT YOU HAVE THE
ITEM AND THAT YOU HAVE SENT IT.
AS SOON AS WE GET THE TRACKING NUMBER OF THE ITEM(S) SHIPMENT WE WILL
ACTIVATE THE PAYMENT TO YOUR BANK ACCOUNT.

                                HERE IS THE SHIPPING ADDRESS AS ENTERED BY THE BUYER:

Name:Awojoodu Seyi
Address:50 eleyele,street
Ile Ife
State:Osun State
Country:Nigeria
Zip code:234036

N.B
YOU MUST SEND THE SHIPMENT TRACKING NUMBER OR THE SCANNED RECIEPT GIVEN TO YOU WHEN YOU SHIPPED THE ITEM TO US WITHIN 24-48HOURS TO VERIFY AND NOT TO THE BUYER UNTIL WE INSTRUCT YOU TO DO SO.

=========================================================================

APPRECIATION

=======================
Thank you for using HSBC.
We look forward serving your online payment needs in the future.

Sincerely,
HSBC Bank Online Payment.
HSBC Bank.
WWW.HSBC.COM

Het enige wat je met zoiets kunt (behalve terugsturen met de mededeling dat je geen oerhollandse boter bij de vis doet ook al smaakt die nijlbaars nog zo goed) is een copietje op te sturen naar het HSBC hoofdkantoor. Ze hebben vast de bewuste persoon niet in dienst (indien wel, kun je je wel voorstellen wat er voor 'm inzit), maar hun naam wordt wel door het slijk gehaald op deze manier. Ze hebben een adres voor ‘phishing’ en ‘spoofs’: abuse@hsbc.com .