Ik ben benieuwd of er hier toevallig mensen zijn die kunnen helpen. Enkele weken geleden de Hamilton Intramatic gekocht en vind het een heerlijk horloge om banden op te wisselen. Past bijna bij iedere outfit. Nu heb ik de metalen band besteld, maar dan een goedkope versie. Vond 130 euro voor de originele nogal gortig. Nu passen de curved end links niet, aangezien ze te lang zijn voor mijn lugs.
Iemand nog tips hoe dit er nog op gemonteerd kan worden of vergelijkbare bracelet met kortere curved end links? Bracelet staat hieronder op de foto.
Sorry hoor, maar 130 euro voor een originele stalen band is toch niet veel? Even op maat laten maken en je kan hem monteren wetende dat het helemaal prima past zonder gepriegel en aanpassingen met end links. Een aftermarket leren band van redelijke kwaliteit kost nog meer trouwens.
Dat bedoelde ik inderdaad. Misschien is 130 euro niet veel, maar de zwarte leren band die erbij zit vind ik kwalitatief niet heel sterk. Vandaar waarschijnlijk een beetje huiverig, maar kan het natuurlijk altijd nog terugsturen.
In mijn ervaring, met curved endlinks, koop origineel of niet. Zeker bij staal moet het gewoon perfect passen. De band die er nu op zit ( mooi horloge trouwens!) heeft zoals gezegd geen curved endlinks. Heb je een foto van de originele stalen band?
Bedankt voor de reactie. Hierbij de originele band. Deze band heeft wel curved end links erbij, maar passen niet. Dacht dat deze misschien ook los te koop waren, aangezien de band verder prima is.
Die band lijkt er inderdaad wel op. Goed gevonden. Ik denk dat door de lange lugs hier geen standaard endlinks op passen. Maar het is dus niet de band speciaal voor dit horloge begrijp ik
Dit is een prachtige bracelet, zoals die nu zit. Die ruimte tussen de ronde horlogekast en rechte -bracelet is er altijd. De keuze voor een after market bracelet “comes with this feature.”
Ik draai m’n hand ook niet om voor niet originele bandjes, maar dan moeten ze wel mooi en goed passen.
Nu ik de foto zie van de aansluiting met de originele band zou ik persoonlijk niet twijfelen. Zeker gezien de, in mijn ogen best wel schappelijke, prijs.