Oplossing voor slecht sluitende Sinn gesp

Ik heb sleet op mijn Sinn polsband, meer bepaald op de veiligheidsklep van de dichting. Het klemt niet goed meer vast en durft dan loshangen.

Ik ben al jaren tevreden van het horloge, enkel die gesp van de band. Van dag 1 vond ik die al minder geslaagd.

Aan de binnenkant van de klep zitten 2 uitstulpingen, die duwen de klep vast. Maar na jaren dragen sluiten die af.
Kan die klep verwisseld worden, of is dat de hele gesp of de hele band?

Als je die klep nou wat naar binnen buigt, zal hij beter klemmen

3 likes

Toch niet, had ik al gedaan. Ging even beter, maar nu niet meer.

De klep is misschien niet het probleem. In de gesp zit een soort van stiftje met 2 pinnetjes die de klep ‘vangen’ die zijn denk ik weggesleten. Kijk eens of die eruit kan?

image

Klopt niet, op de klep zitten de uitstulpingen die in gaatje past. Die uitstulpingen zijn afgesleten.

FTFY

Ik heb een aantal van deze Sinn banden/sluitingen gehad en ik herken niet wat je meemaakt. Het is denk ik toch een kwestie van even weer zo buigen dat het klem zit of het palletje is inmiddels weggeschuurd. Wellicht even mee langs de lokale juwelier, die zijn daar wellicht wat handiger in.

Nee. Wat jij daar op je schetsje aangeeft is juist een palletje/uitsteeksetje, die als je de veiligheidsclip naar beneden doet vastklikt in het gaatje waar jij de pijl bij hebt gezet. Die pin die jij aangeeft, kan niet verplaatst worden. Heren eigenaren, correct me if I’m wrong… ik haal dit even uit mijn grijze geheugen. :sunglasses:

Ik zie het…dan misschien met een kleine priem zachtjes die ‘bult’ weer naar binnen tikken

1 like

Dit dus:

1 like

Klopt

1 like

Je zlu iets van een centerpons moeten hebben en het is ook wat ik het eerste dacht. Een priem is te scherp maar je zou hem idd op deze manier weer wat strakker kunnen krijgen denk ik.

Het is in ieder geval wat ik zou proberen en ook de enige oplossing zonder te hoeven vervangen lijkt mij.

Als het niet lukt, dan kan ik dit nog vervangen.

Prijsaanvraag bij Sinn gedaan. Ik verwacht geen antwoord de eerste 3 weken, …

Oeps, al een antwoord binnen de dag.

50euro voor de gesp + 25euro transport.

Ze zijn ontzettend snel met antwoorden!

Die 25 euro verzenden is echt belachelijk, maar wel standaard bij Sinn. Vraag anders even een prijsje bij Tjibbe Kerkhof (info@uhrenfreund.com). Duits winkeltje (‘Classic Watches’), Sinn dealer en Nederlands sprekend. Aardige vent! Ik heb eens een leren Sinn bandje bij hem gekocht, verzendkosten was toen gewoon een postzegel… bij Sinn zelf ook 25 euro :wink:

Ik heb anders wel andere ervaringen met Sinn. Maar nu is het inderdaad snel.

1 like

Oké. Nou ik heb ze in de afgelopen jaren al vaker gemaild, telkens binnen een werkdag antwoord. Misschien zit er een nieuwe mailafhandelaar … :wink: