Opmerkelijke/afwijkende wijzerplaten

Hierbij mijn Trifoglio Millimetro. Het leuke is dat het geen quartz is (zoals Klokers) maar een automaat. Het blijft de eerste dagen weer even wennen om te zien hoe laat het is, maar dat is ook wel weer de charme van afwijkende wijzerplaten!

16 likes

De Airman heeft met zijn 24h dial ook een afwijkende wijzerplaat. Sommigen vinden het druk, ik vind het een hele gave :sunglasses:

10 likes

22 likes

Klassieker, de discus burger.

1 like

mijn vintage 6146-8050 grand seiko!

10 likes

Knap, maar… Wat is er speciaal/ongewoon aan die dial? Er passeren er elke dag honderden online die weinig verschillend zijn.

Marco, ik zou gek worden van die wijzerplaat. Probeer hem te ontcijferen is het nu 07.57 uur zoals die staat of zie ik het verkeerd? of is het nu bijna 09.00 uur, het lijkt wel alsof beide wijzers even lang zijn. Ogen gaan een beetje achteruit bij mij :wink:

Geef mij een ander voorbeeld van een verticale brushed dial die qua gradient van zilver naar bruin loopt uit begin jaren 70.

Wat een mooie is dat @marco63
Ik houd van dat soort afwijkende manieren om tijd weer te geven.

Zo ver ik kan zien is het 9:42 en 40 seconden.
De rode lijn geeft de tijd met uren bovenaan, minuten er onder en seconden in de onderste schijf.

Ik snap je punt, maar ik vermoed dat de TS meer de indeling bedoeld dan de kleur.
Daarnaast is dat dacht juist in die tijd een veel gebruikte kleurstelling,
zo ook bij mijn vintage Seiko uit die periode :wink:

3 likes

Ik heb hem door, alleen kijken naar de rode lijn en wat ik dacht dat wijzers waren is de driehoek waar je de tijd afleest. Dus de wijzerplaat draait en de rode lijn blijft op zijn plaats. Wie dat bedacht heeft, tjonge tjonge maar wel leuk en apart :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dat staat nergens dat de TS dat bedoeld dus was vrij voor interpretatie mijn inziens. :sweat_smile::grimacing:

1 like

Dat inderdaad. Het is een heel knappe dial (en van Grand Seiko zou je niks anders verwachten) maar ongewoon zou ik het niet noemen. Gewoon rond, in twaalf ingedeeld, drie normale wijzers, bog standard day & date venstertjes.

Ergens trouwens een pluim voor GS, door kwaliteit en technisch perfect uitgevoerde gradient niet “in your face” of “bizar” te maken. :smile:

2 likes

Present! :grin:

Maar naast dat dit een druk ding is zou ik hem niet per se beschrijven als opmerkelijk :sweat_smile:

1 like

Deze misschien:

Met Romeinse numerals, Arabische kalender en jaarschijf, Cyrillische maandschijf en weekdagen.

4 likes

Ik heb deze Perrelet ooit in mijn bezit gehad. Hij heeft een perifere rotor aan de voorkant en de indexen lijken haast te zweven over die rotor.

2 likes

Het is 08:41:40 (volgens mij :thinking::rofl:)

1 like

Hoe laat is het Marco “antwoord Marco, ergens tussen 8 en 10 uur, ik kijk niet op een uurtje” :rofl: :rofl:

image

(Je hebt gelijk, niet verticaal)

Patek jump hour

Cartier

3 likes