Ik kom deze advertentie tegen op Ebay van een IWC Doppelchronograph en ik hebbhet gevoel dat ik iets mis…
Verkoper biedt ook nog een Panerai aan.
Wat denken jullie hiervan?
Ik kom deze advertentie tegen op Ebay van een IWC Doppelchronograph en ik hebbhet gevoel dat ik iets mis…
Verkoper biedt ook nog een Panerai aan.
Wat denken jullie hiervan?
Het meest opmerkelijke is de prijs.
Keurige advertentie verder.
Nog 15u te gaan…
Ok, het is een in Engels/Duits (allebei matig) opgestelde advertentie, geplaatst op eBay.de, maar de locatie van het item is in Spanje. Rode vlag nummer één.
Oh, en er kan niet met Paypal betaald worden (ergo bankoverschrijving). Major rode vlag.
Account bestaat sinds een paar maanden Nummer drie.
Dit is een model dat ook als replica wordt verkocht: http://www.watchesbuysale.co/iw371806-buy-replica-iwc-pilot-s-spitfire-double-chrono-watch.html . Rode vlag nummer vier.
When something is too good to be true, it usually is…
Deze verkoper heeft slechts 16 feedbacks waarvan maar 2 voor verkoop. En beide verkoopfeedbacks zijn gegeven door mensen met slechts 1 feedback achter de naam.
En wat horloG hierboven zegt.
Kortom deze veilig voorbij laten gaan.
Niets op aanbte merken op het eerste gezicht inderdaad.
De categorie waar deze advertentie onder geplaatst is, is wel wat raar en de lage startprijs bij zowel de Panerai en de IWC.
Precies dit
Dit is een oplichter … heb in het verleden deze verkoper gemeld bij eBay. Hij komt telkens terug onder een andere naam … wegblijven
Hij heeft mij geblokkeerd omdat ik zijn oplichting in de weg zit:
Laten we bezint eer ge begint niet vergeten
Er zijn voor de ebay advertentie diverse redflags echter vermoed ik zomaar dat er nog steeds legio mensen zijn die hier (al dan niet bewust) in trappen.
Met Spanje is niets mis, en volgens de verkoper kan er met PayPal betaald worden. Ben benieuwd waar dit heengaat
Ver van blijven. Echt, dit is oplichting in de meest pure vorm. 16 feedback, waarvan maar 2 van ‘kopers’ en de rest van china-prul verkopers. Dat is de makkelijkste manier om snel feedback op te bouwen, wat 1 euro dingetjes bestellen bij verschillende shops.
De biedprijs zal nog wel wat oplopen vandaag, als de eindstreep in zicht komt, maar dat maakt hem niet echter.
Je moet eens kijken naar het kaartje van Value Time datum 12/27/12 en dat terwijl de verkoper het zou aangekocht hebben in 2017 (en er nog 2 jaar garantie op het horloge zou zijn).
Aankoopdatum 2017 zou kunnen (2de hands dan aangekocht) maar dat er dan nu nog 2 jaar garantie op zou zijn lijkt mij onmogelijk…
Samen met de andere waarschuwingen van de andere leden hier lijkt het mij inderdaad beter om het bij deze alleen maar bij kijken te houden, en voor de rest niets ermee te doen behalve misschien onervaren kopers waarschuwen…
Uiteraard is er niks met Spanje, het gaat meer om de rare constructie met een Duitse advertentie. En er wordt weliswaar gezegd dat er met Paypal betaald kan worden maar toch is dat geen betaaloptie in eBay (die automatisch onder kopersbescherming valt). Kortom, waarschijnlijk mag er dan alleen met friends and family worden overgemaakt…
Begreep de opmerking Spanje=rode vlag niet. Het bieden is inmiddels begonnen
Ik vind het horloge niet mooi en daarmee is de rest niet eens meer belangrijk
En jouw reactie ook niet…
Er zijn vlaggen oké maar deze van @royke74 is toch wel iets waar je niet omheen kan lijkt me.
Van hetzelfde, druktemakertje
Ik accepteer ook geen paypal als verkoper. Veel te weinig bescherming als verkoper.
En daar heb je groot gelijk in. Maar in combinatie met de andere red flags zou paypal nog een laatste strohalm aan zekerheid kunnen geven.