Opmerkelijke horloges

bij het door kijken van Watch jaarboek 2010 vielen een paar horloges op, niet dat ik ze graag zou willen hebben maar ze hadden allemaal wel iets waardoor ik wat vaker gekeken heb en heb doen besluiten dat het een topic waard kan zijn :wink:

ik vind wat ik nu post ook niet allemaal mooi …maar opmerkelijk zeker wel, ik heb ook geprobeerd niet de standaard grote merken te pakken.

1e A.Lange & Sohne - Lange Zeitwerk
wow …die vind ik dus wel mooi, verkeerd voorbeeld
super strak en met een erg mooie uitstraling
uren en minuten springend …
tussen de €42.500,- & €58.500,-

2e Cartier - Santos triple 100
sorry ik kon geen foto vinden waarvan de kast niet was gezet met diamanten …maar het gaat me ook om het triple principe met 3 verschillende wijzerbladen die je kunt wisselen door het draaien aan de kroon.
er zijn ook andere wijzerplaten te verkrijgen …dus zelfs daar kun je al uit kiezen.
geweldige vondst vooral voor de mensen onder ons die toch snel op iets uitgekeken zijn :wink:
zou alleen nog wat aan de prijs gedaan moeten worden €95.200,-

3e Piaget - Emperador Coussin Moonphase
erg strak gemaakt, en eindelijk met zichtbodem…ook mooi die voet afdruk in de maan.
vond het altijd jammer dat mijn upstream bijv een gesloten bodem had vooral bij een merk als piaget.
€29.600,- & €30.400,-

4e Maurice Lacroix - Pontos Decentrique GMT (L.E.)
het is niet mijn merk maar ze krijgen het wel voor elkaar regelmatig erg mooie modellen op de markt te brengen…
€5450,- & €13.400,-

5e Bell&Ross - BR01 Airborn
ja ja … dit is apart en helaas in een 46mm de br03 die ik heb gehad vond ik nl al groot genoeg.
en wie koopt nu zoiets, maar opmerkelijk is het zeker…en niet mooi wel erg geinig
€3900,-

6e Chronoswiss - Sauterelle 70
nu zonder foto van Gerd-Rüdiger Lang bij de horloges :wink:
ik heb altijd wel mooie horloges in z’n collectie zien staan … nu ook weer.
opmerkelijke is de springende secondewijzer, ik weet het in de jaren 60 was het er ook al maar dat was het enige wat ik kon bedenken wat de prijs kon verklaren.
€12.700,- in staal en €19.400,- in goud

7e Glahütte Original - Seanator Navigator Perpetual Calender
en hele mond vol, maar de klok maakt het ook helemaal goed :wink:
Ik heb hem bij “Eugene van Baal” mogen bekijken en het is erg strak gemaakt wel veel functies maar het komt niet te overdeven op de klok over.
€15.500,-

8e Tag Heuer- Monaco caliber 360 LS
erg mooi gemaakt en het is weer eens iets anders, ook mogen bekijken bij van Baal in nijmegen…
de kleine seconde verplaatst zich linear
voor mij is hij iets te druk maar ik kan me goed voorstellen dat hier liefhebbers voor zijn.

zo heb ik de zondagmorgen toch weer een beetje nuttig gebruikt :wink:

Zeker een bijzondere verzameling.:~ Als motorrijder spreekt de Bell&Ross mij
toch wel aan. Mijn waardering voor de moeite die je hebt gedaan om dit in beeld te brengen.
Gr,
Lone Ryder

Schitterende horloges Joost. Ben ook erg gecharmeerd van die Lange A…die Tag had ik nog nooit gezien, moet zeggen, vind hem wel wat hebben maar ik zou hem in het echt moeten zien…thanx 4 sharing.

heren bedankt en graag gedaan natuurlijk :slight_smile:

Ik vind die horloge van steffen waar ze reclame mee maken in het jaarboek gruwelijk mooi en ik was benieuwd of ie in jouw rijtje voor zou komen maar niet dus. Ik ben een kluns wat computers betreft anders had ik er wel een fotootje bij geplaatst.

Die A.Lange & Sohne is een echt meesterwerk … maar ook ver boven budget.

Nummer 4 (Maurice Lacroix - Pontos Decentrique GMT) draag ik op dit moment aan mijn pols en hij ziet er in het echt ook heel goed uit.

Enkele foto’s van mijn uurwerk:

In de lijst met opmerkelijke horloges vindt ik deze ook op zijn plaats:

Een dag/nacht fase aanduiding via de urenwijzer die beurtelings centrische en concentrische cirkels beschrijft en zo eerst langs de groene, binnenste lijn loopt en na 12 uur de buitenste gouden lijn volgt.
Zie ook: http://www.cyclos-watch.com/en/idea.html

44magnum Schreef:

Ik vind die horloge van steffen waar ze reclame
mee maken in het jaarboek gruwelijk mooi en ik was
benieuwd of ie in jouw rijtje voor zou komen maar
niet dus. Ik ben een kluns wat computers betreft
anders had ik er wel een fotootje bij geplaatst.

ik moest keuzes maken :wink:
en steffen ziet er wel aardig uit maar is opzich niet heel bijzonder (dat vond ik dan ;),
ik zit nu even te kijken en het zijn aangepaste eta uurwerkjes de kasten zijn van samurai staal 316L …klinkt in ieder geval wel goed :smiley:

bedankt voor de foto’s …erg mooi (tu)

malus65 Schreef:

In de lijst met opmerkelijke horloges vindt ik
deze ook op zijn plaats:

http://i644.photobucket.com/albums/uu164/malus65/c
yclos_parity_iso1.jpg

Een dag/nacht fase aanduiding via de urenwijzer
die beurtelings centrische en concentrische
cirkels beschrijft en zo eerst langs de groene,
binnenste lijn loopt en na 12 uur de buitenste
gouden lijn volgt.
Zie ook: http://www.cyclos-watch.com/en/idea.html

yep ziet er ook apart uit (tu) ik had me tot het watch boek 2010 beperkt omdat er anders helemaal geen einde aan kwam.
bedankt voor je foto (tu)

brilliant…die cyclos…heel apart en nog nooit eerder gezien…th(tu)anx

Ik persoonlijk vind de GO echt super(tu)(tu)

Die A. Lange & Söhne vind ik echt prachtig, had 'm eind december al gezien, erg mooi. Zelfs de scheefgeplaatste kroon kan mij bekoren.

Nu nog sparen :wink: