Opnieuw vergulden of niet? Breitling Chronomat

beste liefhebbers,

ik sta een beetje in twijfel… of de raiders, schroeven en kroon laten hervergulden of niet?

waarom wel/waarom niet?

bedankt voor het meedenken :slight_smile:

http://s1070.photobucket.com/user/mastergoedie/media/IMG_0972_zpsaf464070.jpg.html]
[URL=http://s1070.photobucket.com/user/mastergoedie/media/IMG_0974_zps71c8bce4.jpg.html[/url]

Kan je ze niet gewoon vervangen?

Als je het ‘goud’ aan je breitling kunt waarderen zou ik het vervangen. Voor mij zijn de gouden details altijd een no op een breitling en zou ik ze eerder in een staal kleur laten maken na het afslijten om er een tijdlozere, maar natuurlijk niet authentieke, klok aan over te houden

Ik neem aan dat je de gouden details wel kan appreciëren, enfin dat hoort gewoon bij deze Chronomat en is best cool. :wink:

Misschien beter later vervangen dan opnieuw te vergulden.

Succes! (tu)

Groet, Glenn

Ik zou em ook liever in geheel staal hebben. Maar begrijp ook dat ie op bi-color ‘hoort’. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Ik zou em ook liever in geheel staal hebben. Maar begrijp ook dat ie op bi-color ‘hoort’.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Bedankt voor het meedenken.

Vervangen wordt het sowieso niet. Ik ben 17 jaartjes jong :wink: en mn vakantiecentjes moeten ook maar aan de vakantie besteed worden.

Tja,
Naar mijn mening hoort het goud erbij. Breitling heeft bij mij al een beetje de neiging om ietswat patserig te zijn en een beetje foutgoud mag er van mij wel bij :wink:

Hoor er inderdaad bij.
Maar kan je dat wel opnieuw laten vergulden ???
Ik zou niet weten waar je daar moet voor zijn ?
Enne kwantakosta ??? :wink:

Ik heb iemand gevonden die het wil doen,
Zegt dat er veel werk in gaat zitten.

Incl. Krassen verwijderen en als nieuwmaken zit je op zo’n €275

Vervangen was €75.- per raider

Slik…

Tja, als je zo iets 2nd hand koopt moet je altijd goed uitkijken naar slijtage op vergulde onderdelen.

Ik kom dikwijls vintage horloges tegen die in stalen versie duurder zijn dan in de vergulde versie - gewoon om bovengenoemde reden. ( verguld slijt uiteindelijk toch… )

goedie Schreef:

Ik heb iemand gevonden die het wil doen,
Zegt dat er veel werk in gaat zitten.

Incl. Krassen verwijderen en als nieuwmaken zit je
op zo’n €275

Vervangen was €75.- per raider

bedenk me dat ik t ook heb laten doen. en misschien verschilt t ook wel aan kwaliteit, want die v mij begon relatief snel alweer te slijten.

Sowieso is een staal/goud combinatie uit de mode. Kijk bijvoorbeeld naar vintage Rolex Datejusts, een stalen levert zo €100 meer op dan een staalgouden DJ.

Ik ben zelf oon niet zo’n twotone man, maar vind deze wel cool, lekker fout

, niet raiders.
Ik herhaal riders, niet raiders :wink:

Hahaha

No way - two tone is “klassiek” en dus van alle tijden ! (tu)