Opnieuw voorstellen

Ik Onno, 37 jaar oud en woon in Hilversum

Dit forum ken ik al jaren en soms lees ik eens wat of ik kijk in het te koop gedeelte etc.

Dit is mijn laatst aangeschafte horloge buiten een smartwatch om:
Pulsar chronograph 100m +/-45mm

Nu het volgende;
Door de verkoop van een motorfiets wil ik een gedeelte van dat geld gebruiken voor een mooi horloge. Ik zie alleen zoveel voorbij komen dat ik het even niet meer weet.

Ik hou van wat grotere horloges omdat ik ook een brede pols heb, zie foto, chronografen en duikhorloges en fliegers vind ik bijna altijd wel mooi. Ook vind ik het wel leuk als je het uurwerk kunt zien aan de achterzijde.

Wat ik zelf tegen kwam:
Oris Aquis (Hammerhead/small second)
Steinhart Flight Timer elegance black en andere.
Tag Heuer vind ik een mooi merk, 43mm Carrera is te duur.
2e hands zou misschien kunnen.

Wat tips of kritische vragen zijn welkom!

12 likes

Leuke Pulsar. Succes met de zoektocht!

2 likes

Net even bijna al mijn horloges naast elkaar gelegd. Toch een aardige verzameling qua aantal. De meest linkse is een Casio die ik 22 jaar geleden heb gekocht op vakantie in Kroatië.
De oranje Giorgio Fedon ben ik nog steeds van onder de indruk, voelt zeer robuust en afwerking is super netjes!

3 likes

Neppe horloges zijn soort van verboden op horlogeforum. Derhalve beter als je die foto verwijderd en de Panerai in de kiko gooit. Welkom verder!

Gefixed :slight_smile:

1 like

Hammerhead is een goede keuze😉

3 likes
1 like

ORIS doet het altijd goed om grotere polsen. Ook vaak een open achterkant zoals je wenst. Prijs kwaliteit is naar mijn mening goed :+1: Mooi eigen merk met mooie geschiedenis.

De Aquis 43,5mm is er in vele soorten en worden ook op de 2e hands markt regelmatig aangeboden. Pas wel op voor neppers.

Steinhart heb ik persoonlijk niks mee omdat ik ze teveel hommages vindt maken waardoor het net niet is… Tag Heuer tja… daar is al genoeg over gezegd op vele fora’s.

Welke prijsklasse zoek je?

1 like

Budget is max 2000 euro.
Het horloge wat ik ga kopen hou ik waarschijnlijk ook heel lang. Een kwaliteit uurwerk stel ik op prijs. Ik heb echter bijna geen ervaring met pols gevoel van een hoger segment horloge in vergelijk met <400 euro.

Ps Wat is er over Tag Heuer al genoeg gezegd?

Welkom op het Horloge Forum en veel plezier hier gewenst, succes met de verkoop van jouw motorfiets en de aankoop van een mooi horloge (Oris😀).

1 like

Welkom!

1 like

Welkom hier bij HF !
Ja moeilijk er zijn zoveel mooie horloges!

1 like

Niet te veel aantrekken wat mensen over Tag zeggen. Ik draag mijne nu al enige tijd en vind hem nog steeds net zo geweldig als de dag dat ik hem kocht. Horloge kan alles hebben en heb nog geen enkele kras. Voor 2k moet je wel een mooi exemplaar kunnen vinden.

Nadeel wel, je zal ze weinig of niet met glazen achterdeksel vinden.

1 like

Welkom en nog veel plezier op ons forum.

1 like

Toch wat aan het rommelen op de zolder kamer. Gekozen voor een nieuwe batterij in deze St. Moritz. Deze heb ik 10 jaar geleden gekocht van Genesis volgens mij. Tevens net een Nato strap besteld omdat de rubber band hard is geworden en gebroken is. Binnenkort een plaatje om de pols!

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

1 like

Ik ben dus de nieuwe eigenaar van dit horloge, het stond hier te koop voor 675 euro en ik bleef er maar naar kijken! (Dit gaat niet van het budget af van bovenstaande overigens)

Het is een Oris Artelier Small Second Pointer Day, welke in 2007 op de markt is gekomen maar deze is waarschijnlijk later pas verkocht (NOS). Originele bon/kaart is niet aanwezig dus de echte leeftijd is lastig in te schatten denk ik. Het horloge is gebruikt maar ziet er echt heel erg netjes uit! Op het saffierglas kan ik geen enkel krasje ontdekken en ook de kast is mooier dan ik dacht!!

Nu heb ik niet vaak kleding aan voor een dress watch maar ik vind ze dus wel heel erg mooi!

Daarnaast heb ik voor nu voor het eerst zelf een horloge in handen uit een wat hoger segment.
Ik kan je melden dat het mooi tikt, voelt degelijk, ook de verstelling voelt anders dan bij mijn goedkopere horloges. Tot op heden zeer blij en aangenaam verrast.