Opnieuw Voorstellen

6 jaar geleden mezelf hier aangemeld ivm met een vraag over een horloge uit die we uit een erfenis verkregen hadden.

Ik was toen niet echt bezig of geïnteresseerd in de met name techniek van horloges.

De laatste jaren meer bezig geweest met het uitbreiden van eerste hobby het herstellen/repareren van Mercedes-Benz klassiekers tot de hoofdbron van inkomsten.
Nu alles in een wat rustiger vaarwater is gekomen ben ik via een youtube kanaal gefascineerd geraakt door de bijzondere techniek van de mechanische uurwerken van horloges.

Voordat ik het wist kreeg ik van mijn ouders een kist met oude horloges (waaronder een Omega Genève ) en van mijn zoon een starterskit gereedschap om een horloge te kunnen demonteren.
Ook nog wat oude horloges gekocht om te oefenen voordat ik me aan de omega ga wagen om die een service beurt te kunnen geven en gereed te maken om toch zelf te gaan dragen.

Wellicht dat ik hier wat foto’s plaats om er achter wat voor horloges ik allemaal gekregen heb. En zal zeker de omega ook hier een keer voorbij laten komen.

zitten ook dames modellen bij en wat zijn dat toch fascinerende uitwerkjes .( zo klein dat ik niet snap hoe ze dat vroeger konden maken)

Groet

Marco kraan

Elgriffo

49 likes

Welkom Marco. Veel plezier hier

1 like

Welkom bij de club Marco.

1 like

Van harte welkom Marco :+1:

1 like

:wave:

Hoi Marco, welkom!

Ik zou je bericht even anonimiseren want dit forum wordt geïndexeerd door zoekmachines. Als jij straks een leuke collectie horloges hebt zou het jammer zijn als je er onvrijwillig afstand van moet doen …

Verder veel plezier hier!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Okay!. Zal het zo vaart lopen?

Zitten geen Rolex en bij ofzo haha.

De horloges hebben denk ik niet veel waarde

Het is puur hobby en niet de bedoeling om er in te gaan “handelen”

Al weet ik niet goed wat je precies bedoelt met anoniem maken ?

Welkom Marco! Veel kijk- en leesplezier op dit forum. We zijn dól op foto’s… :smiley: En veel succes bij je nieuwe hobby. Een tip ( uit eigen ervaring…): maak van elke stap tijdens het demonteren van het horloge even 'n foto, dat werkt wél zo gemakkelijk als je daarna weer gaat monteren.

Welkom!

Van harte welkom hier. :smiley:

Welkom!

Welkom op HF Marco. Leuke hobby’s heb je :wink:

Welkom. Veel plezier op het forum.

Welkom!!!

Welkom…:+1:

Welkom!

Welkom Marco, en veel plezier met de hobby

Welkom Marco!