Opnieuw.. vraagje accuraatheid Strela

Opnieuw een vraagje over m’n Strela.

Ik zie dat deze nu dagelijks een afwijking heeft van 4 a 5 minuten (vooruit).
Is dit naar jullie idee nog acceptabel of reden om contact op te nemen met de verkoper?

Als er een dagelijkse afwijking is van 4-5 minuten is dit totaal niet acceptabel. Het is dan geen COSC uurwerk ( maximale afwijzing van -4/+6 seconden per dag) maar meer dan 15 seconden lijkt mij niet echt acceptabel…

Nee dat is echt niet meer acceptabel, voor een oude vintage vind ik deze afwijking al eigenlijk niet draagbaar genoeg. Laat staan voor een nieuwere…

basl Schreef:

Opnieuw een vraagje over m’n Strela.

Ik zie dat deze nu dagelijks een afwijking heeft
van 4 a 5 minuten (vooruit).
Is dit naar jullie idee nog acceptabel of reden om
contact op te nemen met de verkoper?

Absoluut niet acceptabel.

Je bent op die manier meer bezig met het gelijkzetten van de tijd dan te genieten van je aanwinst.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Indien van particulier gekocht, kost het je misschien meer van terug zenden als dan je ff langs de horlogemaker gaat en vraagt wat het kost ze bij te regelen.

Ik heb het nooit goed bekeken, maar mijn oude Strela’s lopen een stuk beter, binnen de halve minuut per dag, schat ik.
En andere horloges die ik heb met net zo een 3133 uurwerk als er in jouw nieuwe Strela zit ook en die zijn echt minstens 20/30 jaar oud.
Helaas is het toch tijd om even een berichtje naar de verkoper te sturen, denk ik.

Caliber 3133 loopt in de regel na volledig opwinden 48 uur. Als je daarna een paar minuten moet gelijk zetten en weer opwinden, dan zou ik het zo laten. Maar 10 minuten in twee dagen is echt teveel. Groet Jeffrey

basl Schreef:

Opnieuw een vraagje over m’n Strela.

Ik zie dat deze nu dagelijks een afwijking heeft
van 4 a 5 minuten (vooruit).
Is dit naar jullie idee nog acceptabel of reden om
contact op te nemen met de verkoper?

Ik ben benieuwd hoe het met het andere probleem gesteld is. Een dergelijke afwijking vindt ik niet acceptabel. Misschien is de balansveer verkleeft, en misschien wel dusdanig dat het horloge soms ook stopt?

Dat is absoluut niet acceptabel voor en Poljot 3133 uurwerk, die van mij loopt mooi op tijd. Ik denk nog geen halve minuut per dag t.ov. van mijn Seiko`s.
Ik zou zeker de verkoper een mailtje sturen.
Succes!

Mvrgr, Andre