Oppervlakkige, maar storende kras

Als je een horloge met een kunststof glaasje draagt is Polywatch echt een must. Zo’n tubetje van €5,- gaat jaren mee en krasjes als deze zijn er in 5 min mee uitgepoets. Wel zorgen dat je de kast of bezel niet per ongeluk meepakt.

1 like

Altijd goed afplakken met tape.

1 like

Je hebt de schade aan het keukenblad nog niet gezien…

4 likes

Nee hoor, daar zitten krassen van dezelfde stoot.

Ik geloof gerust dat het minder snel breekt, maar hoe een groot probleem zijn brekende glaasjes nu werkelijk? Bij horloge wat je laat vallen is de kant er natuurlijk, maar verder…
Ik heb iig nog nooit een gebroken glas gehad😁

Kingston_Unipoets1-t-500x333

Kingston Unipoets. Inderdaad geweldig spul. Ik gebruik het al jaren met verbluffende resultaten, zowel op plexiglas als op andere plastics, zoals het celluloid van mijn vintage vulpennen en ook succesvol op metaal.
Pas wel op met verchroomde of gold plated onderdelen. Omdat het behoorlijk slijpt (carborundumpoeder) ga je er doorheen voor je het weet.

3 likes

Plexi slaat inderdaad helemaal nergens op in de 21e eeuw.

1 like

Dat is wel aan te raden ja want het is behoorlijk agressief met chroom en plates

Maar het ziet er toch heel warm uit op sommige horloges, daar hóórt het gewoon. @Brick gooi die vintage Sub er nog eens in!

2 likes

Voor de vintage look vind ik het wel gaaf, ik zou een Speedmaster pro niet met saffier glas willen hebben. Van mijn Longines Conquest Heritage is ook een versie met saffier glas, ik ben blij dat ik voor plexi ben gegaan.

6 likes

Dat dus :ok_hand: en anders een nieuw plexiglas

Haha @anon6060116EV inderdaad functioneel is natuurlijk anders, maar voor de look en feel is het zoveel mooier. Dat is natuurlijk ook een functie. Zie het maar als een klassieker schoonheid versus 1 schoonheid die pas mooi is als ze opgemaakt is

2x klassiek.

En nog meer plexi
.

7 likes

Aaahyeahh.

Snel een tube polywatch bestellen, TS!

3 likes

“Wax on, wax off”

Maar het ruikt zo fris :wink:
Tandpasta werkt hier ook perfect!

1 like

1 like

@Portnull: deze Commandant Cleaner nr. 4 werkt ook prima (inderdaad)! Aantal keren het plexiglas van zowel m’n vintage Omega Seamaster De Ville als Speedmaster weer netjes krasvrij mee gemaakt.

Niet het rode blik nemen, is te agressief!

2 likes