Oppervlakkige, maar storende kras

Vandaag zoveel tikken tegen mijn horloge gehad dat het wel vrijdag de 13de leek. Er bleek allemaal niets aan de hand, tot ik rats langs het keukenblad ging en er nu en toch wel erg storende “veeg” op het glas zit. De bezel is goddank gespaard gebleven. Ik heb hem maar even weggelegd voordat ik het straks nog aan diggelen laat vallen, zo’n dag is het wel.

Wat zouden jullie hiermee doen? Het zijn vrij oppervlakkige krasjes, maar wel een storende brede waaier naast elkaar. Zelf met een polijst-middel aan de slag, of toch maar even wegbrengen? Het is het originele glas, dus ze moeten er niet helemaal op los gaan dan.

2 likes

Eueuhm, ik wil je dag niet nog verder bederven maar de buitenrand naast de tachyring lijkt ook wat schaafschade te hebben?

5 likes

Polywatch zou dit glaasje wel kunnen waarderen :slight_smile:

4 likes

Daar krijg je bijna alles mee weggepoetst. Laatst ook mijn Pro weer eens intiem laten zijn met mijn lockerdeur op het werk. Zag er niet uit. Volledig weg kunnen poetsen. :ok_hand:

3 likes

Dat zou je door de foto kunnen denken, maar het is ongelukkige lichtinval. Bij de 70 is geen kras te zien, naast de haarlijntjes die er toch al zaten. :sweat_smile:

3 likes

Dit!

Beetje polywatch erop doet hem sowieso goed. Ik denk dat je je verbaast van het effect, die hele ‘schaaf’ is makkelijk ‘doorzichtiger’ te maken.

2 likes

Mooi zo… Dan heb ik het gelukkig niet erger gemaakt dan het al is.

1 like

Plexiglas is wel tricky als dit van je keukenblad is zeg :open_mouth:

1 like

Plexi kan echt niks hebben qua krassen. Maar breken doet het niet gauw. :+1:

Een van de aanduidingen die je soms ziet bij vintage glaasjes is “incassable”. Onbreekbaar.

Is niet helemaal waar, maar je moet echt je best doen…

1 like

Ik ben gerustgesteld. :slightly_smiling_face: Dank voor alle reacties!

1 like

Tandpasta, doekje en wat schilderstape om de bezel af te plakken. Binnen 5 minuten wrijven heb je weer een stakke plexi.

Heb dit wel eens geprobeerd bij mijn pro maar zonder succes. Misschien bepaalde tandpasta nodig?

Polywatch werkt echter als een zonnetje. Super eenvoudig zelf te doen.

Had het een keer gelezen en heb geen polywatch. Gewoon op een theedoek en lekker draaien op de krasjes. Niet té lafjes natuurlijk. Heb meerdere plexi glazen weer als nieuw laten shinen waaronder zwaar gehavende casio’s van m’n zoontje :laughing:

2 likes

Gebruik je dan Parodontax of Sensodyne?

1 like

Zendium :sparkles:

1 like

werkt inderdaad wel,maar je moet behoorlijk lang en best met wat druk poetsen.
Unipoets is weer het tegenovergestelde,dat is op basis van carborundumpoeder en een dotje zo groot als een speldenkop laat je hele plexi weers shinen.

1 like

Misschien ben ik wel te ongeduldig voor de tandpasta methode :expressionless:

Polywatch for the win :+1:t2:

1 like

Dat is het :grin:

1 like

Het werkt volgens mij alleen met ‘schurende’ tandpasta, over het algemeen de goedkopere witte. Het werkt niet met gelpasta, die meestal blauw of meerkleurig is. Dat gezegd hebbende; Polywatch of Displex werken veel prettiger.

1 like

Nadeel van de tandpasta is wel dat het vlot uitdroogt tijdens het wrijven.

1 like