Oproep cursus horlogemaken!

Lijkt me hartstikke gaaf zo’n cursus. Maar om nou 2k voor uit te trekken, denk dat het een reden is dat velen toch afhaken.

Bij mij is het ook de kosten en de afstand dus ik kan hier niet aan deel gaan nemen helaas. Jammer want het lijkt me super interessant maar de afstand is voor mij niet te doen.

Ik ga er toch eens serieus over nadenken.

In die 2k zit wel gereedschap en een uurwerkkit inbegrepen en dat verdampt natuurlijk niet na de cursus ;).

Ja, maar wat is de nominale waarde daarvan? 300-500?

Volgens de site is het gereedschap 400 en de kit 310. De cursus is 1255 euro.

Ik heb deze cursus al eens gedaan.
Ja het kost ongeveer 2000 euro, maar als je geen eigen horloge neemt en alleen werkt aan oefen materiaal dan kom je een stuk lager uit. (Je leert net zoveel hoor)

Veel forumleden geven 2000 of meer uit voor maar één horloge in de verzameling, dus wat is nu duur?

Als je enige basiskennis hebt, dan beleef je ook veel meer plezier van je horloge hobby. Met een opknapper van een paar tientjes heb je al enorm veel lol.
En als je resultaat van eigen werk ziet waardeer je je aanwinsten nog veel meer.

Ik ga er ook van uit dat met de opgedane kennis, heel wat gerichter/veiliger kan worden besloten welke waarde een vintage horloge (voor jou) werkelijk heeft. Zodat je na een beurs niet thuiskomt met een uurwerk waar bijv. even WD40 ingespoten is zodat het horloge die dag wel loopt…:X

En verder kun je na de cursus natuurlijk de nodige dingen zelf doen i.p.v. uit te besteden.

Natuurlijk zijn er genoeg goede horlogemakers, maar voor mijzelf telt ook dat wanneer ik iets zelf doe, ik ook zeker weet dat het goed zit. Dan krijgt het net wat meer aandacht… De meeste mensen hier hebben geloof ik toch, net als ik, een zekere kwaliteits-tic… ::o

Ik vind het ook een hoop geld, maar zie het beslist als een investering.

Het kan hard gaan… vandaag de link nog eens goed bekeken, wat dingen besproken op het werk, wat verder nagedacht en vervolgens het inschrijfformulier opgestuurd ;). Oftewel, er is weer een aanmelding bij (als het nog op tijd is tenminste) (tu).

Hopelijk dus tot begin september !

Groeten,

Sven

Hoi Sven,

Helemaal super!!!:~

Als het mee zit, gaat de cursus nu al door; in de brief stond “net te weinig aanmeldingen”.

Meer aanmeldingen zijn natuurlijk nog steeds, van harte, welkom!:#

(Hopelijk/waarschijnlijk)Tot binnenkort!

Groeten, Paul

Kom op jongens…en meisjes!X(

Goed weekend iedereen!:)-D

eayden Schreef:

Kom op jongens…en meisjes!X(

Goed weekend iedereen!:)-D

hebben ze nog niet genoeg aanmeldingen?

Ik zou graag willen, maar 20 x 450 km ook nog eens, wordt een beetje te veel van het " goede" …

Succes

Herman

Orisfan Schreef:

Ik zou graag willen, maar 20 x 450 km ook nog
eens, wordt een beetje te veel van het " goede"

Succes

Herman

x 2

Ik wens jullie veel plezier en succes met de cursus.
Het zou leuk zijn als jullie ons op de hoogte houden van de vorderingen.

Nu begin ik ook wel te twijfelen, 20 dinsdag avonden voor ongeveer 60,- per keer is misschien nog wel prima te doen!

Tot wanneer kan je je aanmelden?

Mauzer Schreef:

Tot wanneer kan je je aanmelden?

Dat is jammer genoeg nergens terug te vinden. (Of ik kan het in ieder geval niet vinden.)

Groeten,

Sven

Twee jaar terug had ik mij op het laatste moment aangemeld (na de zomervakantie), dat was geen probleem.
Alleen de gereedschappen moet je dan met spoed bestellen, die waren gelukkig net op tijd binnen.

Net inschrijfformulier ingevuld. Gaat morgen op de bus. Hopelijk optijd.

Had voor mijn vakantie de cursus al is bekeken en lijkt me leuk.
Was 't na de vakantie eigelijk weer een beetje vergeten, maar weer getriggerd door deze post… :slight_smile:

Super dat er inmiddels twee aanmeldingen bij zijn gekomen! :~

@Mauzer: het zou leuk zijn als je er ook nog bij komt! Het kan haast niet anders dan dat de cursus nu door gaat. (Maar ik nog niets officieel gehoord…)

Bedankt forum en leden!!(tu)(tu)

Groeten, Paul

Beste allemaal,

Maar zeker ook degenen die zich recent hebben aangemeld voor de cursus; Goed nieuws, ik heb vanmiddag gebeld en te horen gekregen dat de cursus doorgaat!(:smiley:

Super dus en mooi voor het forum, denk ik, dat er weer enkele forumleden meer kennis gaan opdoen over onze hobby.(tu)

Bedankt allemaal voor de getoonde interesse en tot ziens op de cursus!:#

Groeten, Paul

1 like