Oproep cursus horlogemaken!

Beste forumgenoten,

Vandaag ontving ik een brief van de vakschool Schoonhoven dat nog niet zeker is of de cursus “uurwerkmaken horloges (basis)” doorgaat omdat er net te weinig aanmeldingen zijn om met de cursus te kunnen starten.:frowning:

Omdat ik heel graag wat wat meer wil leren over mijn hobby, wil ik vragen of er mogelijk nog mensen binnen het forum zijn die dit ook al langer willen, maar nog nooit de stap hebben genomen om daadwerkelijk een cursus te gaan volgen. Of misschien heb je er nog nooit bij stil gestaan om dit te overwegen.

Kortom, ik zoek enkele enthousiaste horloge-fanaten/mede-cursisten!:#

Ik denk er ook over. ga het sowieso nog een keer doen
Hoeveel aanmeldingen hebben ze nog nodig dan?

Groetjes

Ik zou het graag nog wel een keer willen doen maar momenteel ontbreekt het me aan de tijd er voor.

Hoi Gerrit,

Ik zou het erg leuk vinden als je je opgeeft!(tu)

In de brief staat geen specifiek aantal maar er staat “net te weinig”. Ik ga er daarom een beetje vanuit dat één of twee extra aanmeldingen al voldoende zal zijn.

Groetjes, Paul

haakie Schreef:

Ik zou het graag nog wel een keer willen doen maar
momenteel ontbreekt het me aan de tijd er voor.

Jouw bericht lijkt wat inconsequent als je kijkt naar je digitale handtekening :stuck_out_tongue:

Groet Tecco

TimeLapse Schreef:

haakie Schreef:


Ik zou het graag nog wel een keer willen doen
maar
momenteel ontbreekt het me aan de tijd er voor.

Jouw bericht lijkt wat inconsequent als je kijkt
naar je digitale handtekening :stuck_out_tongue:

Groet Tecco

+1 haha… Scherp

Voor iedereen die twijfelt, gewoon doen! Ik heb deze cursus (en de vervolgcursus) een paar jaar geleden gevolgd en ik vond het absoluut de moeite waard.

Groet,

Mark

Kun je daarna ook wat?:wink: mijn praktijkdiploma informatica van
Tig jaar geleden daar merk ik niks meer van als ik nu achter excel zit.:D:D

Gepost door: gerrit82 (IP gelogd)
Datum: 18 juli 2013, 14:46

Kun je daarna ook wat?winking smiley mijn praktijkdiploma informatica van
Tig jaar geleden daar merk ik niks meer van als ik nu achter excel

Volgens mij gaan de ontwikkelingen bij mechanische horloges niet zo snel als in de ICT :sunglasses:

TimeLapse Schreef:

haakie Schreef:


Ik zou het graag nog wel een keer willen doen
maar
momenteel ontbreekt het me aan de tijd er voor.

Jouw bericht lijkt wat inconsequent als je kijkt
naar je digitale handtekening :stuck_out_tongue:

Groet Tecco

Dat vond ik ook hahaha :smiley:

gerrit82 Schreef:

Kun je daarna ook wat?:wink: mijn praktijkdiploma
informatica van
Tig jaar geleden daar merk ik niks meer van als ik
nu achter excel zit.:D:D

Lol hahaha … lijkt me wel een interessante cursus om iets meer technische kennis op te doen. Het lijkt mij vooral leuk om aan de verkoop (sales of marketing) kant van de horloges te zitten.

Weleens over nagedacht, maar komend jaar wordt dit qua tijd nog zeker niets…
Hoop dat het door kan gaan voor de mensen die graag los willen met deze cursus.

gerrit82 Schreef:

TimeLapse Schreef:


haakie Schreef:



Ik zou het graag nog wel een keer willen doen
maar
momenteel ontbreekt het me aan de tijd er
voor.

Jouw bericht lijkt wat inconsequent als je
kijkt
naar je digitale handtekening :stuck_out_tongue:

Groet Tecco

+1 haha… Scherp

Haha, idd erg scherp.:smiley: Maar ik heb momenteel een lange lijst met dingen waar ik tijd voor moet maken dat dit nog wel even duurt.

haakie Schreef:

gerrit82 Schreef:


TimeLapse Schreef:



haakie Schreef:



Ik zou het graag nog wel een keer willen
doen

maar

momenteel ontbreekt het me aan de tijd er
voor.

Jouw bericht lijkt wat inconsequent als je
kijkt
naar je digitale handtekening :stuck_out_tongue:

Groet Tecco

+1 haha… Scherp

Haha, idd erg scherp.:smiley: Maar ik heb momenteel een
lange lijst met dingen waar ik tijd voor moet
maken dat dit nog wel even duurt.

(:smiley: hopelijkdat t voor jullie door kan gaan.

En gaat 't nog door?

Beste allemaal,

Net terug van vakantie naar het mooie Bretagne waar we zonder wifi zaten…lekker rustig dus. Alleen de kinderen hadden een beetje afkick verschijnselen.::o

Ik heb nog niets gehoord van de de vakschool, maar had wel wat meer reacties verwacht met zoveel horloge-geeks.:smiley:

Ik hoop dat er toch nog forumleden zijn die de stap willen zetten om wat meer te leren over hun hobby of misschien zelfs wel een carriere switch mogelijk willen maken. Kom op! :~

Groeten, Paul

Tja… ik zou veel plezier aan/van die opleiding kunnen hebben… echter… Schoonhoven… ik sta op het punt (noodgedwongen) te verhuizen naar Friesland… kan ik beter zien da’k bij van der Klaauw in de leer ga…:smiley:

Schoonhoven is gewoon niet aan te fietsen vanuit Friesland… ik vrees dat ik 't vak gewoon weer in de praktijk zal moeten gaan leren… net als het vak van Gereedschapmaker…

Ik sta er wel voor open, heb je wat meer informatie? Linkje oid?

Hallo Madhouse,

Bedankt voor de interesse!:~

Hier een linkje: http://www.vakschoolschoonhoven.nl/ZadkineNL/StuderenBijZadkine/Studiewijzer/Uurwerkmaken%20horloges%20basis%20cursus.aspx

Misschien tot ziens!:#

Groeten, paul

Beste Madhouse en andere forumleden,

De tijd begint te dringen: Welke horlogefreak(s) wil(len) wat meer weten over de binnenkant van zijn(hun) klokken? X(

Wanneer je even googled op de cursus horlogemaken in Schoonhoven zul je zien dat die zeer goed staat aangeschreven!!:} En het is natuurlijk ook gewoon een leuke en interessante cursus.

Als je op de route Maassluis-Schoonhoven woont wil ik je ook nog oppikken indien gewenst.:#

Groeten, Paul

1 like