Oproep hulp bij reparatie/vervanging Citizen Promaster uurwerk

Hallo allemaal,

Ik had al eerder een vraag gesteld op het forum over mijn Citizen Aqualand AY5000-05L en het advies gekregen hier eens een oproepje te plaatsen om informatie/tips te vergaren of iemand hier te treffen die me direct zou willen en kunnen helpen.
Wat is nu het geval:
Ik heb een Citizen Promaster Aqualand AY5000-05L, zo’n 15 jaar geleden aangeschaft en draag hem nu nog met plezier. Nu is het zo dat de secondewijzer (een kleine subdial) stilstaat maar de tijd wel gewoon loopt.De stopwatchfunctie krijg ik momenteel ook niet werkend.
Op dit horloge zit wel een zogenaamde eol functie die, als ik het goed begrijp, ook allerlei functies uitschakeld als de batterij leeg raakt.
Ik heb nu 2 maal de batterij laten vervangen en bij de laatste keer heeft de secondewijzer even gelopen en staat nu weer stil dus of ik heb 2 maal een slechte batterij gekregen of er is wat anders met het uurwerk aan de hand.
Ik zou ook kunnen zeggen ik leg het horloge in een la maar het apparaatje heeft toch best wel wat sentimentele waarde gekregen dus het zou mooi zijn als ik hem weer werkend kreeg. Ik zeg er wel bij dat ik er niet veel geld voor beschikbaar heb, vandaar dat ik hem niet op laat sturen naar Citizen want ik heb een paar verhalen gelezen van reparatiekosten welke de waarde van het horloge ruimschoots overstegen.
Nou dit was een heel verhaal. Ik hoop op een paar reacties.

Peter

Er is een PB naar je onderweg.

Groet , Koos

Ik heb hetzelfde probleem! Heeft het zin het horloge te laten repareren?

Hallo ik ben nieuw hier.
Zat het verhaal te lezen.
Ik heb hetzelfde probleem met 2 modellen.
Heb jij toevallig wat informatie??
Alvast bedankt.