Opruimen in ouderlijk huis

Na een middag opruimen plots een oude Pulsar tegen gekomen. Mijn ouders of broers konden er niets over vertellen hoe of waarom die op zolder beland is. De vraag of wellicht iemand weet om wat voor iets het gaat.


Daarnaast wil ik de batterij en glas laten vervangen, heb zelf nog niets in dit formaat en of goudkleurig. Ik zal de after foto’s plaatsen wanneer dit gedaan is!

2 likes

Een jaren 90 Pulsar quartz horloge. Niets bijzonders. Ik weet ook niet hoe die op jullie zolder is beland. Als je 'm leuk vindt lekker om de pols slingeren.

3 likes

:grin: het zou erg raar zijn als je dit wel wist :thinking:

4 likes

Zou me zorgen maken als hij die vraag wel kon beantwoorden haha

Ik vermoed dat iemand hem daar heeft opgeborgen, zeker weten doe ik het ook niet want de WiFi van de glazebol is weer eens langzaam :crazy_face:

3 likes

Pulsar is tegenwoordig en was in de jaren’90 (kort door de bocht) het budget merk dat van Seiko. Dit is typisch een horloge wat midden jaren negentig verkocht werd bij bijvoorbeeld V&D. Prijs zal destijds rond de 100 gulden gelegen hebben. Huidige waarde is verwaarloosbaar. Als je een nieuw glaasje laat plaatsen en batterij vervangt ben je meer kwijt dan de waarde van het horloge :slightly_smiling_face: Kwalitatief is er niks mis mee. Als je m mooi vindt zeker dragen, kun je nog jaren mee vooruit.

De tekst achterop komt erop neer dat de kast niet van rvs, maar van een goedkoper materiaal is. Nadeel hiervan is dat de gouden kleur een laagje is. Als dit slijt is het onderliggende metaal gevoelig voor corrosie omdat het geen RVS is.

1 like

Zo kwam ik ooit deze tegen. Van mijn vader geweest.

3 likes

Thanks voor de duidelijkheid! Had ook geen horloge verwacht van enige waarde dus dat scheelt. Benieuwd of hij met een simpele batterij weer kan gaan lopen!

1 like

Mits er geen batterij in is blijven zitten die is gaan lekken moet dat geen probleem zijn.

1 like

Toffe Seiko!

Loont het de moeite om op te knappen? Heb er geen verstand van.

1 like

Zo te zien gebruikt Pulsar het zelfde format serienummer als Seiko. In dat geval komt de jouwe waarschijnlijk uit '96. '86 kan ook, maar het ziet er voor mij nogal nineties uit :smile:

Ik haal @koekoek er even bij. Weet jij wat voor iets dit is? Jaren '70 7000 serie uurwerk misschien? Leuke kastvorm, geen 5je.

1 like

Als ik zou moeten gokken zou ik inderdaad 7005 gokken. Maar op de achterkant staat alle info.

1 like

Financieel niet denk ik. Een beurtje kost je al gauw €100,- , dat is denk ik ook de maximale verkoopprijs nadat hij geserviced is.

553087

1 like

Toch een 6118 dus. Kan hij uit '65 zijn? Obv het serienummer is het '65 of '75 zijn.

1 like

Hij is uit maar 75. Een vrij zeldzaam uurwerk de 6118.

2 likes

:rofl: