Opschoning forum, accounts en regels (discussie)

Begrijpelijk deze aanpassingen maar jammer dat het door de toenemende hufterigheid
van onze samenleving nodig is. Een mooie aanbeveling vind ik het verzoek om soms eerst eens adem te halen voor je reageert. Heb ik ook gedaan nadat ik een, in mijn ogen, flauwe reactie kreeg op mijn melding dat ik blij was na lange tijd mijn Breitling verkocht te hebben voor een goede prijs. Ik heb toen inderdaad eerst adem gehaald en gedacht “laat gaan, niet op reageren…”

Laten we hopen dat de maatregelen een verbetering opleveren en laten we a.u.b. ieder in zijn waarde laten, los van of men veel of weinig tot geen verstand van horloges heeft en ook los van de (financiele) waarde van de horloges!

Grt. Marco

Ik kan er volledig achter staan. Ik heb me, vanaf de zijlijn, ook al dikwijls “verbaasd” over reacties die sommigen geven op volgens mij onschuldige vragen. Jammer dat het nodig is, maar zo houden we het nog lang gezellig en daar gaat het toch om.

Euhhh… ik heb waarschijnlijk iets gemist ? , maar ik kan me inbeelden dat hier weer het zoveelste “welles / nietes” debatje aan de gang was met grove of onbeleefde reacties tot gevolg ??

Waar ik me verschrikkelijk aan erger is dat die topics dan plots véél belangrijker (en vooral langer en nietszeggender) worden dan topics die echt waardevol zijn ivm kennis en liefhebberij van de horlogerie… En als je in zo’n topic dan eens een relevante vraag stelt dan wordt die meestal zelfs niet eens beantwoord…

Ik kan het dus alleen maar toejuichen dat de moderatoren hierop strenger gaan toezien en kordaat ingrijpen…

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

PS: wat ik echt wel mis op dit forum is een open gedeelte voor horloge-techniek, waar forumleden hun kennis, kunde, technische info, vindplaatsen van onderdelen of vragen direct kunnen posten zonder meteen in het algemene gedeelte terecht te komen (of pas achteraf naar het archief gedeelte worden verplaatst, indien interessant genoeg…).

Het “algemene” gedeelte wordt imho tegenwoordig steeds meer en meer een “catwalk” waarin men z’n (soms heel dure) aangekochte horloges gewoonweg komt “showen” (soms onder allerlei voorwendsels), maar zonder enige verdere diepgang…
Niks mis mee, maar voor iemand die liever wat dieper kijkt dan het merk, de wijzerplaat of de kast is dit niet meer zo interessant…

Maar misschien moet ik daarover eens een apart topic starten… in het “algemene” gedeelte… :smiley:

Morse Schreef:

PS: wat ik echt wel mis op dit forum is een open
gedeelte voor horloge-techniek, waar forumleden
hun kennis, kunde, technische info, vindplaatsen
van onderdelen of vragen direct kunnen posten
zonder meteen in het algemene gedeelte terecht te
komen (of pas achteraf naar het archief gedeelte
worden verplaatst, indien interessant genoeg…).

@Morse: is dit niet het Archief, Techniek & Reviews gedeelte?

Groeten van Stef

malus65 Schreef:

Morse Schreef:

PS: wat ik echt wel mis op dit forum is een
open
gedeelte voor horloge-techniek, waar forumleden
hun kennis, kunde, technische info,
vindplaatsen
van onderdelen of vragen direct kunnen posten
zonder meteen in het algemene gedeelte terecht
te
komen (of pas achteraf naar het archief
gedeelte
worden verplaatst, indien interessant genoeg…).

@Morse: is dit niet het Archief, Techniek &
Reviews gedeelte?

Groeten van Stef

Hoi Stef,

Even off-topic:

In het Archief en Techniek gedeelte kan je als forumlid zelf geen nieuwe topics openen (enkel reageren). De moderatoren beslissen immers (terecht) welke topics uit de andere onderdelen interessant genoeg zijn om in dit permanente gedeelte opgenomen te worden.

Wat ik bedoel is een bijkomend “open” onderdeel waar de meer technisch geïnteresseerden ervaringen kunnen uitwisselen en tips, vragen, oplossingen, technische kneepjes, vragen en uitleg over gereedschappen, leveranciers enz… enz… kunnen neerzetten.

Op die manier zouden die topics wat “gebundeld” en “actueel” blijven, waardoor de meer technisch geïnteresseerde forumleden makkelijk deze discussies kunnen terugvinden en opvolgen, terwijl die nu “verzuipen” in het algemene gedeelte… (en waardoor veel nuttige info dikwijls gewoonweg onopgemerkt blijft voor de geïnteresseerden…

Maar het is hier een beetje off-topic. Ik zal daarom binnenkort hierover een nieuwe discussie openen, wie weet …

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

Iemand heeft een nieuwe aanwinst.
Dan mag je die best op het horloge forum laten zien (showen)
Graag zelfs.
Laat zien die Rolex,Patek Philippe.
Ik zie dat niet als een gebrek aan diepgang.
Dit is ook het horloge forum.

X ik heb het gelukkig allemaal gemist maar goed plan(tu)

Hallo Chris,

Ik ben het met jou heeeelemaal eens. Een voor de deelemers open subforum over de technieken, gereedschappen, ervaringen, restauraties enzovoort vind ik ook heel interessant. Al de posten over het polijsten van een band, bijvoorbeeld, zouden daar op een juiste plaats komen.

Groet,

Alex

Hulde voor het initiatief. Ik heb (gelukkig?) gemist waarom extra inzet van de moderatoren nodig blijkt te zijn.

Wat in mijn ogen ook onder opschoning kan vallen is het feit dat er meer dan eens ‘off topic’ wordt gegaan in een discussie/onderwerp. Hou het nou gewoon ‘on topic’ en start een nieuwe discussie/onderwerp in het daarvoor bestemde gedeelte van het forum als je wilt afdwalen.

oscar Schreef:

tja weet je ik vind het persoonlijk niet eens zo
erg hoor wanneer mensen op dit forum met zulke
vragen komen.
wat ik veel belangrijker vind is de manier waarop
zulke vraagstellers hier gewoon worden weggejoeld
door sommige mede forumers.
ik blijf erbij dat het ons meer zou sieren en het
respectvoller zou zijn om op een fatsoenlijke
manier met deze mensen die vaak de eerste stap
richting getiktheid op dit forum zetten te
onderwijzen:# over de waarde van een echte klok.

Helemaal mee eens!

tjvreeken Schreef:

oscar Schreef:


tja weet je ik vind het persoonlijk niet eens
zo
erg hoor wanneer mensen op dit forum met zulke
vragen komen.
wat ik veel belangrijker vind is de manier
waarop
zulke vraagstellers hier gewoon worden
weggejoeld
door sommige mede forumers.
ik blijf erbij dat het ons meer zou sieren en
het
respectvoller zou zijn om op een fatsoenlijke
manier met deze mensen die vaak de eerste stap
richting getiktheid op dit forum zetten te
onderwijzen:# over de waarde van een echte
klok.

Helemaal mee eens!

Juist!
Je mening kan zomaar veranderen wanneer je er op een normale en respectvolle manier op gewezen word.

Morse Schreef:

PS: wat ik echt wel mis op dit forum is een open
gedeelte voor horloge-techniek, waar forumleden
hun kennis, kunde, technische info, vindplaatsen
van onderdelen of vragen direct kunnen posten
zonder meteen in het algemene gedeelte terecht te
komen (of pas achteraf naar het archief gedeelte
worden verplaatst, indien interessant genoeg…).

Maar misschien moet ik daarover eens een apart
topic starten… in het “algemene” gedeelte… :smiley:

Volgens mij kan dat toch gewoon hier? http://www.horlogeforum.nl/list.php?8

bij Archief, Techniek & Reviews

mcfr Schreef:

Volgens mij kan dat toch gewoon hier?
http://www.horlogeforum.nl/list.php?8

bij Archief, Techniek & Reviews

In dat onderdeel kan je als forumlid niks zelf posten (gelukkig maar…), maar dat heb ik al eens verduidelijkt : http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,231155,232290#msg-232290

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Daar had ik overheen gelezen, sorry.
Ik zag het pas later, dus goed idee van je, zou ook een leuke aanvulling kunnen zijn.

Pro: horlogemarkt blijft.
Con: te strikte toepassing van de regels.

Ondanks dat ik al 4 positieve ervaringen op mijn naam heb staan in “Ervaringen met kopers en verkopers” krijg ik geen toestemming om te mogen posten in Horlogemarkt, omdat ik pas 4 maanden lid ben, ipv 6 maanden.

Jammer, dus.

Ja maar ergens moeten we beginnen. Over twee maanden is dat opgelost en over 6 maanden kan dit probleem zich nooit meer voordoen.

Het enige “horloge-correcte” antwoord dat ik hierop kan geven, is: dat is nog wel 1.243 uren, 2 minuten, en 15 seconden…

1.243 uren, 2 minuten, en 15 seconden…

gossie dat valt mee!!(tu):smiley:

+1:)-d

Leuke en leerzame aanvulling, indeed!