Opschoning forum, accounts en regels (discussie)

Ik ben samen met de moderatoren bezig de regels op het forum flink aan te scherpen. Het is van het weekend namelijk voor de zoveelste keer in korte tijd gebleken dat sommige mensen zich niet weten te gedragen naar de normen en waarden die wij als team verwachten op ons forum.

In onderling overleg hebben we besloten regels op te stellen en deze ook zeer strikt te gaan handhaven. Hierbij zullen we politieke correctheid geheel overboord gooien en met harde hand gaan optreden. We willen dit forum niet laten verharden zoals het in de samenleving wel het geval is en alle vormen van disrespect (ook constant “zuigen” valt hieronder), bedreiging en discriminatie zullen vanaf dit moment (eerdere overtredingen zien we nog door de vingers) meteen en zonder discussie worden beantwoord met een deactivering van het account en een ban van het forum. Wij hebben besloten dat we liever met 200 echte horlogeliefhebbers met een normale set hersenen en waarden verder gaan, dan met 5.000 man waarvan de rotte appels door de massaliteit niet meer te controleren zijn.
Let op, wij hebben niets tegen flinke discussies en op het scherpst van de snede het met elkaar oneens zijn is absoluut prima, maar men moet de grens van het betamelijke nooit overschrijden.

De regels in de huidige vorm (die veranderen momenteel nog per minuut) kunt u vinden bovenaan het algemene forum en binnenkort ook in de “Ga naar” balk. Als u tips of opmerkingen over die regels heeft horen we dat graag, hulp is altijd welkom!

Als u na het lezen van deze topic en de regels het gevoel heeft dat u niet bij de 200 man hoort die we graag willen houden, stuur dan ook even een pb, dan zal uw account worden gedeactiveerd.

Accounts met 0 posts die al langer dan 365 dagen niet zijn ingelogd zullen ook worden verwijderd. Voor de lezers onder ons, vergeet dus niet in ieder geval in te loggen als u komt lezen.

3 likes

Dat heb ik dan gelukkig gemist, jammer dat het zelfregulerend vermogen niet toereikend blijkt. Kennelijk is ingrijpen nodig, wijsheid daarbij toegewenst !

1 like

Dag beste mensen.

Zelf heb ik ook al een paar dingen opgemerkt.

Dus ik vind dit een goed initiatief.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Aan de ene kant ben ik wel blij met dit initiatief maar aan de andere kant vind ik het jammer dat het nodig blijkt te zijn :frowning:

mvg, Frans

Tja, het werd er ook gaandeweg niet leuker op, hier op het forum.
Jammer dat er geen sprake is van enig zelfreinigend effect.
Jammer dat er leden zijn die in de rol van moderator nu hun goeie tijd aan het
handhaven van jammergenoeg dus benodigde regels moeten gaan verspillen.

Hulde hiervoor, heeft Dzvl hier niet ook veel last van (gehad)?!

Zoltar Schreef:

Hulde hiervoor, heeft Dzvl hier niet ook veel last
van (gehad)?!

Precies de reden dat ik daar niet meer actief ben en slechts af en toe nog eens kijk.

Jammer dat het nodig is, maar de welverdiende complimenten voor de moderaters is voor dit initiatief zeker op zijn plaats (tu)

Henrik hulde en laten we hopen dat er nog een leereffect van uitgaat.
geheel mee eens om heldere regels te hanteren en daarmee de sfeer uiteindelijk goed te houden en to the point.

Prima. Lang leve de inhoud. Moeilijke maar dappere beslissing.

Let wel… Het eenmalig opschonen is één ding…maar nieuwe deelnemers stromen dagelijks toe, en zal een intensievere controle van alle moderatoren vergen om het forum “schoon” en regelconform te houden.

Het is een stevige maatregel, welke helaas nodig blijkt te zijn in onze maatschappij. Ook ik nam wat minder frequent deel aan het forum. Maar pas wel op voor het DZVL-effect, waarbij een handvol horlogeliefhebbers het overgrote deel van alle postings voor zijn rekening neemt.

Helemaal goed, hulde en wijsheid gewenst voor de moderators, maar neem aub wel de vrijheid van meningsuiting in acht.

Groeten, René

Goede actie, jammer dat het nodig blijkt te zijn.

Helemaal mee eens!

Lijkt mij perfect .
Als mod. die het goed meent heb je geen andere optie .

Volhouden Henrik .

Yo , Manu .

Jammer dat het moet, maar als het moet, dan moet het maar.

Nogmaals Henrik: het is jouw forum, wij zijn te gast en diegenen die zich niet als gast weet te gedragen zullen we ook niet missen.

hier kan ik alleen maar achter staan en ik hoop dat het hier voor nieuwkomers met in onze ogen vreemde vragen iets beter zal worden in de toekomst zodat ze niet van schrik van hun stoel vallen wanneer ze iets vragen waar wij de pest aan hebben.
dus hulde(tu)

Prima!

Een tip:

Zet ook meteen iets in die regels over fake, de irritatie aller irritaties!
Wat mij betreft een goed plan als fake-gerelateerde zaken direct verboden worden.

Erg goede beslissing!

Wat discriminatie betreft, vallen opmerkingen als loempiahorloge etc daar ook onder? Vind dat zo’n grapje namelijk moet kunnen.

tja weet je ik vind het persoonlijk niet eens zo erg hoor wanneer mensen op dit forum met zulke vragen komen.
wat ik veel belangrijker vind is de manier waarop zulke vraagstellers hier gewoon worden weggejoeld door sommige mede forumers.
ik blijf erbij dat het ons meer zou sieren en het respectvoller zou zijn om op een fatsoenlijke manier met deze mensen die vaak de eerste stap richting getiktheid op dit forum zetten te onderwijzen:# over de waarde van een echte klok.

prima actie (tu)
we komen hier voor de gezelligheid en dat moet natuurlijk ook zo blijven (tu)