Opslag horloges en of verzenden

Voor het opbergen en verzenden zoek ik 2 producten:

Doorzichtige horlogemakers pouches. Je kunt het horloge erin doen en de papieren.
Doorzichtige plastic doos voor bewaren of verzenden, rolex gebruikt deze ook.

Voor de pouches heb ik 1 leverancier gevonden, weet iemand nog een alternatief bij voorkeur in nederland ?
Voor de plastic dozen kan ik nog niet echt iets vinden, je kunt ze natuurlijk van Rolex op ebay kopen. Weet niemand hier een alternatief voor ?

Dit is wat ik bedoel:

1 like

Welke leverancier is dat als ik vragen mag?

Die onderste, als je even via Google zoekt op transparent travel rolex box kom je best veel tegen. Wel allemaal in het buitenland helaas en zoals je al ontdekt had, veel eBay. Ik heb ze wel eens op de Rikketik zien liggen, maar die is pas weer in oktober en ik heb geen idee of ze daar nog steeds langskomen.

Alles wat ik tegenkom is allemaal rolex. Kan me zo ook voorstellen dat voor een paar euro per stuk kunnen komen van een ander leverancier.

De link: http://www.swissforniture.it/en/bustine-in-plastica/1446-busta-in-plastica-per-riparazione-orologi.html
Ik heb ze een mail gestuurd of ze naar nederland shippen, mocht je ook interesse hebben stuur me maar een pb kan ik er een paar voor je mee laten komen.

1 like

Zijn niet van Rolex hoor, worden o.a. door Rolex gebruikt. Da’s wat anders. Maar dat feit alleen al, drijft natuurlijk wel de prijs op. Hoop dat er hier nog een paar reacties komen.

Ik ga je zo PB sturen, ik wil er (nog) wel een paar hebben afhankelijk van wat ze gaan kosten. Die mapjes zijn superhandig, ik heb er al twee!

1 like

Ok cool, kun je een een foto posten met een horloge in zo’n mapje ?

Zit er ook een divider bij ? Zodat de sluiting niet tegen de kast komt ?

Voila, plaatje…

Nee, zit geen divider bij. Ik heb tussen de kast en de sluiting een eigen stukje plastic gedaan, werkt prima. Papieren in een apart vakje er onder. Alles bij elkaar enne geen grote dozen in de kluis.

1 like

Wat is het voordeel van deze verpakking t.o.v. een ziplock zakje?

Papieren zijn gescheiden van het horloge verpakt, kan me geen ander voordeel bedenken.
Maar het mooie is, hier ben ik ook een tijd mee bezig geweest.

https://www.acetimer.com/Pack-of-100-PVC-Plastic-Zip-Bags-for-display-storage-Watches-Pouch-Case-Large-size.html

2 berichten via de website, 1 via ebay waar hij ze ook verkoopt. Maar hij reageert niet.

Dat dus, en iets meer gevormd naar een horloge. De ziplock kun je ook voor je sardientjes gebruiken… :wink:

Ik zou niet graag de banden zo gevouwen in een zakje hebben :thinking:

Hoe bedoel je ? Ze scharnieren toch gewoon ?

Nou gewoon:

1 like

De band zelf draait vooral om de pushpin zo te zien. Lijkt weinig druk op de band te komen.

Je moet er niet op gaan zitten hè! :sunglasses:

Het gaat prima hoor. Wat @GMTplus1 op de foto laat zien, daar zit nog wel wat ruimte in. Dat hoeft niet zo strak en bovendien, rubber vormt zich weer keurig terug als je hem weer vlak legt. Ik zie bij sommige banden wellicht wel een uitdaging, maar ja… ook niet iedere auto past in een standaard garage. Probeer de vleugeldeuren van een Lambo maar eens open te doen in een garage van een rijtjeshuis. :wink:

Nou hebben de meesten hier natuurlijk wel de lambo onder de horloges :wink:

Edit: mijn eigen horloges voelen voor mij in ieder geval wel zo. Ook al zijn het misschien VW golfjes.

1 like

Wat ik mij afvroeg naar aanleiding van deze draad, is het niet slimmer om horloge en papieren apart te bewaren? Niet in dezelfde kluis bedoel ik?

1 like

Slim? Ja, ik denk het wel. Wat niet slim is, is hier vertellen hoe en waar je zaken van waarde opbergt… :wink:

Zeker als je in Oudenbosch woont :wink:

1 like

Ik durf best te vertellen dat ze in de kluis bij de bank liggen.

1 like

2 stuks, tientje

1 like