Mijn pa waarschuwde mij zojuist met het kopen van horloges op Marktplaats, dus snel even meegekeken met het programma.
Heel heftig dit!
Ik hoop overigens dat de dader snel wordt gepakt (eventueel door deze post ).
Hoe kun je overigens het beste handelen in het geval van diegene die overvallen wordt? Met een meerdere mensen verschijnen, geen cash in je broekzak meenemen, afspreken bij een juwelier?
Niet stereotyperend of racistisch bedoeld, maar hoe was zijn Nederlands op je Marktplaats chat? Gezien zijn outfit, oogt het niet als iemand die fatsoenlijk Nederlands spreekt.
Even wat over en weer gemaild met een verkoper op MP voor een vintage Rolex handwinder. Vriendelijk genoeg hoor, maar volgens de ad zit-ie in Amsterdam. Blijkt in een van zijn mails dat-ie in Antwerpen zit.
Het zou ook wel kunnen hoor, maar ik probeer altijd een beetje relativeren. Als ik van plan was om je te beroven dan maakt het mij niet uit of je daar met 4500 of 4750 euro had gestaan. Alles is pure winst en ik zou (als ik niet gepakt zou worden en nog met mezelf kunnen leven) niets verloren hebben en dus net zo goed nog met twee andere mensen af kunnen spreken om mijn rolex te āverkopenā.
Bovenstaande reactie is voor mij typisch iets van marktplaats.