De heer en mevrouw Spinal Tap gaan na vele jaren samen in juli trouwen.
Dat vind ik een goede aanleiding om een passend horloge te kopen.
Mijn vriendin geeft enigszins om sieraden, en een mooi horloge. Maar deelt niet de obsessie die velen van ons kenmerkt.
Heb haar 10 jaar geleden een Cartier Ballon Blue small gegeven met stalen band. Een perfect horloge voor haar.
Kan bij alles, stijlvol en perfecte maat.
Het huwelijk leek mij een goed moment om een nieuw horloge te geven. Ze heeft wat interesse gekregen in goud en onze trouwringen worden dan ook gemaakt van rosegoud.
In aanvulling op de Cartier Ballon Blue kom
Ik niet veel verder dan een (vintage) Cartier Tank (Americaine of tank Louis), een JLC reverso maar die zijn schaars, of toch een Rolex Oyster in small.
Hebben jullie andere suggesties voor tijdloos dameshorloge? Ik neig zelf al snel naar Cartier voor dames. Stijlvol en tijdloos. Maar een ander merk is natuurlijk wel tof naast de Ballon Blue.
Tweedehands is prima. Quartz of mechanisch is niet belangrijk. (Miss Spinal Tap zal de voorkeur geven aan quartz)
Moet gaan om klassieke maat voor dames. De Rolex Explorer 1 36mm wordt bij ons thuis door mij gedragen. Is veel te fors om haar polsen.
Chopard en Bvlgari hebben tijdloze en zeer elegante dames horloges.
Bij Chopard zijn de happy diamonds modellen erg leuk.
Bij Bvlgari natuurlijk de oogverblindende serpenti modellen.
Misschien handig om het budget aan te geven. Wil je iets op leer of juist liever niet? En liever rosegoud omdat het bij de ring past of maakt dat niet uit
De opties liggen nog open op al deze punten.
Dit is bedoelt voor de brede inventarisatie wat er nog meer is naast de Cartiers en Reverso’s (dat geeft ook indicatie voor max budget.)
Aangezien je hier al lid bent sinds 2008, vermoed ik dat je al wat horlogemerken bent tegengekomen Dus best misschien al eens gaan kijken op de sites van deze merken en wat speuren
Hier is genoeg te vinden voor wat inspiratie, allemaal damesmodellen.
En verder als ik uit eigen ervaring spreek is dat Cartier toch wel het fijnste en meest draagbare is. Heb een aantal klassieke (vol)gouden dameshorloges van verschillende merken en pak die van Cartier het meeste. Soms is een merk ook gewoon goed en moet je de zoektocht niet te groot en moeilijk maken, hoe leuk ook