Opties voor band

Geachte mede liefhebbers,

Ik ben op zoek naar een andere optie voor de zwarte alligator band voor op mijn JLC Ultra Thin Moon.
Zwart staat mooi maar niets is zo veranderlijk als een horloge enthousiast…

Zie hier de huidige band:

Wat zouden jullie als optie hebben voor een andere kleur band?

Gr

V

6 likes

Waarschijnlijk niet het gewenste antwoord, maar ik zou het bij deze toch bij zwart houden denk ik. :ok_hand:

1 like

Mijn Geographic komt standaard ook met een zwarte band en heeft ook een zilverwitte wijzerplaat. Ik heb er onderstaande band bijgekocht:

Donkerbruin maakt hem iets sportiever, maar houdt wel de plaat overeind. Een lichtere band kan ook, maar het contrast met de plaat vind ik dan minder mooi.

Ik zou voor wat structuur gaan, maar niet teveel. Houd het ingetogen, het horloge zelf verdient de aandacht. Dus alligator, geen struisvogel of hagedis. En voor echte alligator, geen print. Dat verdient dit horloge ook.
En zorg ook dat de band heel dun is, net als de originele band. Een gevulde band op dit dunne horloge is echt niet fraai.

2 likes

Wat een mooi horloge zeg. Ik heb een zwak voor hagedisbanden. Ik heb deze gehad op mijn Orient Star.

Het prettige van (ongevoerde) hagedisbanden is dat ze behalve heel (vintage) chique erg soepel zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je voor je JLC een wat luxer exemplaar zou kiezen.

1 like

Jouw…

… vraagt om een cognackleurige leren band.

Chic én flair!

1 like

Tenzij je altijd bruine schoenen en misschien ook een bruine riem draagt, zou ik het op zwart houden. Al dan niet met wat reptiel-achtige tekening.
Mooi horloge trouwens.

Lichtbruin struis staat de Master met deze kast echt onwijs goed!

Een platte lizard band zoals Stefanmol al zei lijkt mij ook een mooie optie.

En dan in een kleur die bij het horloge past.

Je zou ook eens een kijkje kunnen nemen bij Jean Rousseau, en al dan niet een bespoke band laten maken.

Dan heb je een band waarvan de kwaliteit past bij je JLC.

Al zijn er natuurlijk ook andere merken die kant en klare banden maken in ongeveer dezelfde kwaliteit. Bulang & Sons hebben ook leuke banden, al zie ik die meer passen bij vintage (tool) horloges door de ietwat ruigere look van band kleur en materiaal… Is waarschijnlijk ook een stukje goedkoper en dicht bij huis.

Bij ABP Paris kan je naar de foto galerij gaan om inspiratie op te doen voor een andere kleur en stijl. De Fransen hebben wat dat betreft wel bijzonder mooie combinaties op de website staan. Maar ABP Paris is wel aan de prijs.

Groeten,

Noel.

Voor nu;

  • Licht bruine struisvogel

Voor straks (koudere tijden)

  • Donker blauwe alligator

Ps. @tompj is de laatste paar dagen even de weg kwijt,… jubilee op een Explorer, etc. Dus die moet je tijdelijk met een korreltje zout nemen. :wink:

Snel nog een smiley,… :wink:

3 likes

:joy:
Okay, dat ‘jubilee op de Explorer idee’ kost me terecht credibility. Ik ben weer terug op aarde.

Maar mijn advies hier is natuurlijk prima.

Een lichte struisvogelband op een MUT…:tired_face:.

Ps. Wat een waanzinnige horloges weer @Bidle

1 like

Kan geen voorbeeld geven/vinden en nee, niet omdat,…etc.

Hier wel voor het idee, niks mis mee. Zonnetje, terrasje, polo, drankje, etc.

Misschien heb ik nog wel een licht gebruikt JLC bandje liggen. Wat is de maat?

3 likes

Hier dan.

Prachtig toch?

3 likes

Schitterend!!

Voor mij is dit een horloge met twee gezichten. Lekker casual en iets sjiekers, dan met de alligators ed.

1 like

21/18

1 like

Dat is flink voor een 39mm!
Zal even kijken wat de maat is van de band.

Ga voor een rustig donkerblauw bandje.
Prima match met sec.wijzer en complicatie :ok_hand:

image

1 like

De JLC banden worden door Camille Fournet gemaakt. Mijn advies zou dan ook zijn om daar weer een bandje te laten maken naar wens, en te vragen om dat te doen met dezelfde afmetingen (dikte en curved zijn belangrijkste). Zo onwijs duur is het ook weer niet, zeker als je niet voor bespoke alligator gaat.

1 like