Opwind topic

Nee, nee, nee jongens. Geen blote billen plaatjes van @HanDavinci te zien hier. Ben erg benieuwd hoe jullie naast een watchwinder de horloges opwinden. Ik zelf draag thuis vaak links en rechts een horloge. Ben erg benieuwd naar jullie verhalen en anekdotes. :sunglasses::+1:t3:

Ik geef er af en toe een slinger aan…:roll_eyes:

7 likes

Automaatbrug er af schroeven en dan de veer handmatig met de schroevendraaier opwinden. :grimacing:

5 likes

Ik vind het leuk om een flinke zwieper aan een automaat te geven en er mijn oor naast te houden om te luisteren hoe lang de rotor blijft draaien. Dat werkt helaas alleen bij luidruchtige oude rotzooi, maar bij mij werkt het dus altijd.

4 likes

Als het via een kroon kan, een paar slagen voor automaten, snaarstrak voor handwinders. Dan is er de Seiko Swing. En tot slot heb ik een beste bult quartz en een eco-drive. Bij die horloges heb ik het opwinden maar opgegeven, want het lijkt geen verschil te maken. :slight_smile:

giphy

En ja, die on-topic reactie was alleen zodat ik die GIF kon posten. :slight_smile:

2 likes

Uit de doos aan. brood smeren voor de Kids en dan goed zetten voor de dag.

1 like

Buiten een hoop antillianen en han zelf worden er maar weinig hier opgewonden van…

3 likes

Horloge om de rechterpols, bepaalde websites, en gaan met die banaan… :wink:

2 likes

Je bedoelt betaalde websites?

Gezien het topic gaat het denk ik om opwindende websites. :drum:
Maar weet niet zo goed waar hij de banaan voor nodig heeft… :thinking:

https://www.horlogeforum.nl/t/zijn-automaatopwinders-energiezuinig/185906?u=chillekasper

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

:joy:

1 like