Opwind vraagje(Pellikaan)

Hallo,

Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een Pellikaan handopwinder.
Nu geef ik hem maar weinig draagtijd.

Kan het kwaad dat hij het grootste gedeelte stil staat en dat ik hem mischien 4 x per jaar een weekend draag?

Of zal het beter zijn om hem te verkopen?
Zal ik daar spijt van krijgen?

En is er voor zulke modellen wel vraag naar een jong gebruikte omdat dat nooit veel zal verschillen met een nieuwe?

Gr,

Klaas.nl

Er is zeker wel vraag naar… en alles valt met je prijs, als je een tientje onder srp gaat zitten dan natuurlijk niet… Als je leuk “prijst” dan zal er interesse zijn…

of het beter is te verkopen daar doen we geen uitspraken over, je bent lekker zelf verantwoordelijk. Spijt is iets van jezelf, dat kan je zelf wel beoordelen. Onthoud: het is maar een stuk materie om je pols… meerdere uitvoeringen met dezelfde functie… dus kan je zonder precies die ene?

wijsheid!

4 keer per jaar dragen? Vind je hem wel mooi ? :slight_smile:

klaas.nl Schreef:

Hallo,

Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een Pellikaan
handopwinder.
Nu geef ik hem maar weinig draagtijd.

Kan het kwaad dat hij het grootste gedeelte stil
staat en dat ik hem mischien 4 x per jaar een
weekend draag?

Of zal het beter zijn om hem te verkopen?
Zal ik daar spijt van krijgen?

En is er voor zulke modellen wel vraag naar een
jong gebruikte omdat dat nooit veel zal
verschillen met een nieuwe?

Gr,

Klaas.nl

Zo te horen draag je em op de eerst komende bruiloft, met pasen, kerst en nieuwjaar. :stuck_out_tongue:

Of je er spijt van gaat krijgen? Daar kom je maar op 1 manier achter. Ik verkoop m’n iig horloges niet meer.

Als het geen limited is, kun je em natuurlijk wel weer terugkopen. En af en toe duikt een hfle2009 wel eens op.

Hallo,

Ik vind hem wel mooi.
Maar ik dacht dat ik hem na het werk vaker zou omdoen.
Ik heb overdag op het werk een g schock om ivm beschadigen.
ook als ik lekker met mijn honden wandel en met stokken gooi e.d.
dan doe ik ik eerder mijn ecozilla.
Ik ga er maar is over nadenken.

Gr,

Klaas

klaas.nl Schreef:

Hallo,

Ik vind hem wel mooi.
Maar ik dacht dat ik hem na het werk vaker zou
omdoen.
Ik heb overdag op het werk een g schock om ivm
beschadigen.
ook als ik lekker met mijn honden wandel en met
stokken gooi e.d.
dan doe ik ik eerder mijn ecozilla.
Ik ga er maar is over nadenken.

Gr,

Klaas

1 nette klok vind ik persoonlijk wel handig in de collectie.

Of het schadelijk is? Misschien dat je olie wat opdroogt.

Ik zou 'm i.v.m. het verouderen van de olie minimaal 1 maal per maand opwinden. Persoonlijk zou ik 'm dan ook dragen :wink:

Ik weet niet hoe je de Pellikaan bewaard, die van mij ligt in een la onder de watchwinder, ik draag hem ook niet elke dag maar ik wind hem wel elke dag op.

Suc6 met je beslissing.

NicoB)-

Heb ik je aan het denken gezet ? :wink:

Klaas , ik heb je polsen eens bekeken , http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,266974,266982#msg-266982 en hij staat je prachtig man!

Ik zeg : als er niet direct financiële noodzaak is NOOIT verkopen.

Het is een prachtig horloge. Niet “bling” en zeker apart.

Natuurlijk is het zo dat als het straks ( wellicht of naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ) allemaal wat meer “gemeengoed” word , het wat minder origineel zal zijn/worden ,al hoop ik dat het allemaal zijn charme wat mag behouden, maar juist dan is het leuk om een Pellikaan van een vroege serie te hebben.

Er zal straks toch wat anders aan “ontwerp” moeten komen, buiten een kleine of grote seconde.

Je koopt die horloges die je koopt niet voor niets. ( leuke zin he ? )

Je krijgt spijt. Lekker dragen dat ding. Of anders OP de kast en af en toe eens opwinden…zo’n toer is dat toch niet ?

( en stokken gooi je met rechts neem ik aan ? ):stuck_out_tongue:

Als je hem niet draagt zie ik het nut van het houden niet echt…

Mocht je hem besluiten weg te doen mag je me even een pb’tje sturen :wink:

Mooie klok man, gewoon dragen, staat prachtig.
Of aan mij geven, ik ga hem wel dagelijks voor je dragen en bewonderen. :stuck_out_tongue: