Iedere morgen “koud” opwinden. Niet tijdens of net na het dragen. Heb ik ooit ergens gelezen. En dan doordraaien totdat weerstand omhoog gaat.
Ik draai ze nooit helemaal door, vooral de oudjes niet. Gaat tot op heden nog goed
Iedere morgen “koud” opwinden. Niet tijdens of net na het dragen. Heb ik ooit ergens gelezen. En dan doordraaien totdat weerstand omhoog gaat.
Ik draai ze nooit helemaal door, vooral de oudjes niet. Gaat tot op heden nog goed
Waarom zou je dat in hemelsnaam doen?
Wie interesseert het ook maar iets of een horloge na het opwinden een gangreserve heeft van 80 of 75 uur.
3 dagen is maar 72 uur hé.
Fingerspitzengefühl
Dit woord ziet men vreemd genoeg zelden op dit forum. Typisch
Zo’n 40 uur, meestal iets minder. En het hangt af van de hoeveelheid kinetische energie die de automaat in de main spring heeft opgeslagen. De tech specs gaan uit van max.
Bij een goed functionerende automaat hoef je je geen zorgen te maken over de gangreserve als het horloge continu wordt gedragen.
Dat zal wel lukken met twee automaten.
Je bedoelt de ene dag A en de volgende dag B?
2 B honest … yes
G-Shock solar
Dit is geen solar. Kijk maar eens bij G-shock tough solar square.
You don’t wanna know
Daarom, zoek zo lang als mogelijk naar een volgende horloge. Het is juist de zoektocht die deze hobby leuk maakt. En je leert veel over horloges. Het bezit is vaak het eind van het vermaak.
Top!
Maar wat ik net al zei, de solar’s in welke vorm dan ook zijn een interessante optie.
De horlogewereld is veel groter dan dat. Ontdek het
Horlogeforum ‘neemt de tijd’
3 in de rol, 1 om de pols.
Nog 2 erbij dus…
Bij mijn Tudors duidelijk hoorbaar , een soort van rateltje.
Nu doe ik dit maar zelden ze hebben beide een gangresreve van 70uur en ik draag ze afwisselend genoeg om gewoon te laten lopen.
Daar was ik al bang voor
Maar on topic, wat dacht je van een handwinder?
Ik heb een hele kekke Boctok Komanderskie, CCCP legerhorloge. Loopt spot on
( Not for sale )