Opwinder met gangreserve-indicator

Ik kan wel wat suggesties van jullie gebruiken in mijn nieuwe zoektocht:

Ik ben mij namelijk momenteel aan het oriënteren naar een sportieve dresser die je handmatig opwindt en een gangreserve-indicator heeft. Ik ben dus niet opzoek naar een automaat! Bij dat type horloge vind ik een gangreserve-indicator niet erg nuttig, behalve als het een duiker is. Ik kan alleen zo weinig opwinders met deze extra complicatie vinden. Nu ben ik ook voornamelijk Japans georiënteerd (d.i. Seiko, Orient, Citizen). Dus, dat ik niet veel kan vinden, zegt niet veel. Ik sta daarom ook open voor andere merken. Hierbij heb ik wel wat criteria waaraan het horloge bij voorkeur moet voldoen, namelijk:

• sportieve dresser
  • op staal
  • geen romeinse cijfers
  • minimaal 10bar WR
  • AR-coating
  • geen sun-moon-phase
  • geen open-hart
  • liefst witte plaat
  • geen goud (accenten)
  • prijs tot 1000 euro

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en hoop hiermee verder te komen. Alvast hartelijk dank voor jullie inbreng!

Eerste wat in mij opkwam was “Orient Star!”, maar ik kan ze niet als handopwinder niet meer vinden. Ik heb daar een 60th anniversary model van.

edit voldoet niet aan je andere eisen, zoals AR coating en 10 Bar WR.

2 likes

Ja, dat is inderdaad een super mooi horloge. Die ken ik. Maar inderdaad: Orient valt grotendeels af, aangezien zij vrijwel geen opwinders (meer) maken.

1 like

Deze Orient Monarch is ook al een ouder model, ze zijn nog steeds verkrijgbaar.
Ze werden veel aangeboden voor ongeveer $175, tegenwoordig zijn ze weer een stuk duurder.

Is dit een opwinder? :astonished:

Ik ook wel, ik ben het eigenlijk ook nog niet eerder tegengekomen, wel op automaten zoals je zegt idd. Daar is het ook niet heel nuttig maar tenzij je het gewoon mooi vind in het ontwerp zie ik ook niet veel toegevoegde waarde bij een handwinder.

Ik heb wat handwinders gehad wat ik op zich erg leuk vind maar die hebben gewoon iets van 40 uur gangreserve meen ik. Dan wind je hem gewoon elke dag even op. Dus als het je niet om de looks gaat van de meter an sich zie ik het toegevoegde nut niet zo.

Helaas kan ik je niet helpen met je zoektocht omdat ik ze niet ken.

1 like

Ja, opwinder. :smiley:

1 like

Helaas, dit is een automaat, geen handopwinder.

Orient heeft momenteel geen hand opwind horloges in de collectie, behalve de SDX02001C en SDX02002S.

1 like

Dank je. Daarnaast maakt(e) Orient de handopwinders niet bepaald dun. Daar gaat het mij nu juist om bij een handopwinder: de dikte van de kast. Vandaar, dat ik verder wil kijken dan alleen Japanse merken.

Lastig, dit is enige die in de buurt komt. Maar ook n automaat

1 like

Ja, inderdaad, erg lastig. Ik snap dat eigenlijk niet, want juist bij een handopwinder is een gangreserve-indicator handig. Een automaat windt het horloge wel voor je op en daarom vind ik zo’n indicator veel minder van belang bij zo’n horloge. Desalniettemin ziet de Hamilton er wel erg leuk uit.

Voldoet ook niet aan al je wensen maar dit is wat ik kon vinden wat het meest in de buurt komt…ken het merk overigens niet

1 like

Interessant :thinking: Dank je. Misschien wat te klassiek, maar ik ga er wel even in verdiepen.

MeisterSinger Circularis Power Reserve

1 like

De stijl doet mij een beetje denken aan een ander Duits merk: Graf Zeppelin.

Heeft er inderdaad wel iets van weg ja.
Model is trouwens: iron annie 5902 anniversary 30 years. Succes met de zoektocht! Benieuwd wat het gaat worden.

1 like

Is blijkbaar niet zo toevallig, want het komt praktisch uit dezelfde stal, aangezien je bij Pointtec.de terechtkomt als je www.ironannie.de intypt.

1 like

Je maakt wel moeilijk hoor:

De nomos is ca 2200 nieuw, maar rond de 1500 op chrono. De epos weet ik niet zo.

1 like