Ik kan wel wat suggesties van jullie gebruiken in mijn nieuwe zoektocht:
Ik ben mij namelijk momenteel aan het oriënteren naar een sportieve dresser die je handmatig opwindt en een gangreserve-indicator heeft. Ik ben dus niet opzoek naar een automaat! Bij dat type horloge vind ik een gangreserve-indicator niet erg nuttig, behalve als het een duiker is. Ik kan alleen zo weinig opwinders met deze extra complicatie vinden. Nu ben ik ook voornamelijk Japans georiënteerd (d.i. Seiko, Orient, Citizen). Dus, dat ik niet veel kan vinden, zegt niet veel. Ik sta daarom ook open voor andere merken. Hierbij heb ik wel wat criteria waaraan het horloge bij voorkeur moet voldoen, namelijk:
sportieve dresser
op staal
geen romeinse cijfers
minimaal 10bar WR
AR-coating
geen sun-moon-phase
geen open-hart
liefst witte plaat
geen goud (accenten)
prijs tot 1000 euro
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en hoop hiermee verder te komen. Alvast hartelijk dank voor jullie inbreng!
Ja, dat is inderdaad een super mooi horloge. Die ken ik. Maar inderdaad: Orient valt grotendeels af, aangezien zij vrijwel geen opwinders (meer) maken.
Deze Orient Monarch is ook al een ouder model, ze zijn nog steeds verkrijgbaar.
Ze werden veel aangeboden voor ongeveer $175, tegenwoordig zijn ze weer een stuk duurder.
Ik ook wel, ik ben het eigenlijk ook nog niet eerder tegengekomen, wel op automaten zoals je zegt idd. Daar is het ook niet heel nuttig maar tenzij je het gewoon mooi vind in het ontwerp zie ik ook niet veel toegevoegde waarde bij een handwinder.
Ik heb wat handwinders gehad wat ik op zich erg leuk vind maar die hebben gewoon iets van 40 uur gangreserve meen ik. Dan wind je hem gewoon elke dag even op. Dus als het je niet om de looks gaat van de meter an sich zie ik het toegevoegde nut niet zo.
Helaas kan ik je niet helpen met je zoektocht omdat ik ze niet ken.
Dank je. Daarnaast maakt(e) Orient de handopwinders niet bepaald dun. Daar gaat het mij nu juist om bij een handopwinder: de dikte van de kast. Vandaar, dat ik verder wil kijken dan alleen Japanse merken.
Ja, inderdaad, erg lastig. Ik snap dat eigenlijk niet, want juist bij een handopwinder is een gangreserve-indicator handig. Een automaat windt het horloge wel voor je op en daarom vind ik zo’n indicator veel minder van belang bij zo’n horloge. Desalniettemin ziet de Hamilton er wel erg leuk uit.
Heeft er inderdaad wel iets van weg ja.
Model is trouwens: iron annie 5902 anniversary 30 years. Succes met de zoektocht! Benieuwd wat het gaat worden.