Opwindstift gezocht

Hoi luitjes

Ik zoek een opwindstift voor een A.SCHILD call 1913 automatic . Deze mag nog niet opmaat ingekort zijn omdat de kast van een afmeting heeft van 38 mm doorsnee.

Wie o wie kan me helpen aan een dergelijke stift? of wie heeft er info waar ik dez stift voor een normale prijs kan krijgen?

ik zoek nog een stalen kroon van ong 4,5mm doorsnee met een lange tap end voor de opwindstift

bij voorbaat dank

groetjes
A.M

Op eBay zit een Nederlandse verkoper, Global Watch Straps, bij wie je best wel eens iets dergelijks zou kunnen vinden tegen een net prijsje.
Volkomen betrouwbaar; ik heb er goede ervaringen mee. Kwestie van rondsnuffelen in haar eBay-winkel. En mocht je het niet vinden, stuur haar dan een mailtje. Misschien kan ze je toch wel verder helpen.
Succes!

He paul

Thanks voor de tip ik ga eens neuzen

Groeten

Laat 't even weten als je succes hebt! (maar ook als je geen succes hebt) :slight_smile:

Ik heb eigenlijk een beetje de hoop dat freddy nog iets heeft

met een stalen kroon met een flink tap end ben ik al heel blij (0.90mm)

maar ik laat de vorderingen weten.

gr A.M

Gelukt…

Tenminste dat hoop ik.
Horloge maker gebeld en die had een stift voor een A.S call 1900 (25 steens automaat)

Andere Horlogesmid gebeld en die verteld weer dat een call1913 vrij zeldzaam aan het worden is,en dat de 1900 eigenlijk de voorloper is en dus niet hetzelfde is

De stift kost me maar 5 euro maar toch…

Lets hope so

weet iemand mischien een soort lijst waar ik uit kan vinden welke stiften er onderling te gebruiken zijn bij de calibers van A.SCHILD?

Volgens Flume is de stift voor de 1913 dezelfde als voor 1911, 1914 en 1916
Het Flume Nr is W3333
Hun nummer voor de stift van de 1900 is W3149
Dus waarschijnlijk niet uitwisselbaar.

Maurits
Ik wou net met mn blije verhaaltje beginnen toen ik jouw reply zag

Het is gelukt

Met dank aan
Matthé Petersen uurwerktechniek,deze heeft mij de juiste stift gelevert.

Na een telefoongesprek en een zoek tocht van de heer Petersen vertelde hij dat hij alleen de stift voor de 1900 had,dus die maar besteld (op hoop van)

Maar wat lag er vandaag in de bus een vlopje met daar in een vette rekening van
jawel…5.95 inc btw en 2 stiften.

Het bleek dus dat hij de juiste stift wel in huis had ,en heeft deze er alsnog gratis bijgedaan,en dat vind ik toch wel service.

En wat denk je ?
de stift van de 1900 had te dikke nokken,en paste voor geen meter

Ik ben blij.

Groeten
A.M

En ik ben blij voor je, dat je de goede stift gekregen hebt. En vooral dat er nog bedrijven zijn waar mensen werken die meedenken.
Die voor de 1900 kun je nu voor iemand anders klaar leggen :slight_smile:
Nu nog een passende kroon. Suc6 verder