Opzoek naar de volgende... Rolex?!

Hello there!

Ik ben al weer een tijd aan het rondneuzen wat ik naast mijn Breitling Superocean, Stowa flieger en G-Shock Frogman wil gaan dragen.

Na veel rondzoeken en windowshoppen denk ik dat ik mij toch maar ga overgeven aan Rolex.
Ik ben bang dat ik toch anders nooit echt het gevoel van voldoening ga krijgen.

Eerlijk is eerlijk op dit moment is het geld er nog niet, maar binnen de 6 a 12 maanden hoop ik wel.

Nu ben ik een leek op het gebied van Rolex, maar de DJ, OP, Explorer, GMT en SM zijn voor mij nog bij elkaar te krijgen zowel in geheel oyster staal als een combi van goud en oyster staal.
Zeg maar dat de max. op €8500 ligt.

Wat is nu de verstandigste keuze om te gaan maken tussen deze modellen en waarom?
Ik wil mij graag hier in wat meer gaan verdiepen, het geld is natuurlijk niet niks.

Welke vind je het mooiste?

Omdat je die het mooiste vindt.

6 likes

Ik bedoel meer het verschil tussen de verschillende modellen DJ en OP bijvoorbeeld. Of is het alleen maar het uiterlijk en is de techniek hetzelfde?

1 like

Ja. Zelfde jaren is zelfde uurwerk.

1 like

En dan heb je bijv. de DJ die is er in geheel oyster staal en een combi van witgoud-oyster staal. Optisch zie je dit niet maar wat doet dit met de waarde over de jaren heen. Mee dit soort dingen wil ik wel rekening houden als ik toch zoveel geld uit ga geven.

1 like

:point_up: klopt.

1 like

:thinking:

Ik denk dat je nog veel te lezen hebt. Over welke ref praten we nu?

Een stalen DJ is nu goedkoper dan eentje met witgoud en dat is in de toekomst niet anders. Ze gaan samen stijgen of dalen.

Jij wil een safe bet. Rolex is een safe bet.

1 like

Ik heb idd nog veel te lezen en te leren, daarom vraag ik hier ook het een en ander. :speak_no_evil::sunglasses:

1 like

GMT oa blijft nog steeds stijgen. Goede keuze voor Rolex! :wink:

1 like

@HanDavinci help me even: klopt het dat een volledig stalen DJ altijd een engine turned of gladde lunette heeft en een (wit)gouden fluted is?

Edit:

Ah, ik lees net elders dat dat klopt. :ok_hand: thanks!

2 likes

Als je het hebt over vintage wel. De nieuwere stalen DJ’s hebben wel witgouden indexen en wijzers, net zoals de rest van de modellen, om corrosie tegen te gaan.

Edit: ik las je vraag verkeerd denk ik. Ja, fluted is altijd goud en engine turned + smooth altijd staal.

Behalve de smooth bezel op een DD, die is dan wel weer van goud.

10891a2010099-rolex-day-date-reference-rolex-1802

Ze maken het ons ook niet makkelijk.

3 likes

Klopt, mijn vraag aan jou kwam voort uit de vraag van @Davy91 over (het gebrek aan) uiterlijke verschillen tussen volledig staal en witgoud. Maar die zijn behalve de kleur dus ook uitdrukkelijk in vorm verschillend. Dat had ik voor mijzelf ook nog niet helemaal helder. Wéér wat geleerd. Wat een dag. :+1:

1 like

Ik dacht ook dat ze dezelfde bezel hadden maar niet dus. Vroeg me al af hoe je dan het verschil kon zien tussen staal en witgoud.

1 like

Je ziet ook een duidelijk kleurverschil met de bezel en de binnenste schakels en de rest van de stalen delen.

Versus volledig staal:

3 likes

Ja net alsof het meer gepolijst is in mijn ogen. Maar misschien is dat om de pols anders.

2 likes

Engine turned:

z121108p-Copy-01

Fluted:

z112344p---Copy-01

Edit: die @stiekeme @Flowert voegde het al toe :full_moon_with_face: Hij is zo snel dat de feiten achter hem aan lopen.

Absoluut…niet.

Foto van eergisteren:

6 likes

Edelmetaal = afschrijven over het algemeen. Koop je ze jong gebruikt / met de kop er af heb je dat probleem natuurlijk wat minder. Al zal je bij een geheel datejust waarschijnlijk ook wel wat moeten afschrijven als je hem zonder korting koopt.

Ik zou lekker voor een 5 digit two tone GMT of sub gaan. Cool toch? Jazeker. Je ziet ze veel minder dan de stalen varianten en zijn met de huidige prijsontwikkelingen vaak nog goedkoper dan helemaal staal.

1 like

Dit klopt niet. DJ 41 is er ook met gladde gouden en everose bezel

2 likes

Ik nam aan dat @Davy91 witgoud bedoelde.

Maar je hebt gelijk. De oudjes zijn er ook in die combinatie:

2 likes