Opzoek naar horloge als cadeau

Hoi!

Volgend jaar wordt mijn oude heer 60 jaar en het leek mij leuk om hiervoor een cadeau in de vorm van een horloge te geven.

Zaken om rekening mee te houden:

• Niet te dik (zoals een Seiko Astron)
  • Bij voorkeur een redelijke waterbestendigheid (10 ATM+)
  • Prijs schat ik op Max 2500 euro (afhankelijk wat de rest van de familie wil bij leggen)
  • Mag nieuw, maar tweedehands is ook een optie
  • Ik zou een automaat tof vinden, maar ik vermoed dat het mijn pa niet zoveel uitmaakt.
  • Stijl van het horloge, geen duiker. Mag klassiek, maar is niet vereist.
  • Formaat: 39mm of kleiner
  • Alleen 3 hands
  • Echt vintage valt af omdat ik verwacht dat dit te delicaat is.

Welke horloges zijn bij mij al door mijn hoofd geschoten:

Hebben jullie nog toffe opties?

Alvast bedankt!

:crossed_fingers:t4:TWIST

4 likes

Longines

2 likes

De CW is prachtig maar wel heel specifiek

Zou eerder kiezen voor de Longines Flagship Moonphase voor je vader. Oogt rustiger en klassieker

2 likes

quartz :ok_hand:t4:
Netjes, kan overal bij, nul onderhoud, en zelfs nieuw binnen budget. Kan je gewoon relaxed samen passen, want het blijft toch een persoonlijk dingetje.
Voorbeeldjes net van internet geplukt :

Niet te moeilijk verder denken, top aankoop.
Of dit dan ?
https://www.horlogeforum.nl/t/te-koop-zeldzame-grand-seiko-sbgx091-jdm/471453

5 likes

Citizen Chronomaster AQ4020-54Y / 38mm / 10.6mm / HAQ = high accuracy quartz +/- 10 sec per jaar / ca. € 2500

3 likes

Ik denk dan toch ook aan de GS SBGX261, zelf twee weken geleden gekocht en direct op Artem sailcloth gezet.
HAQ met afwijking per jaar van max 10sec.
Heeft de komende 50 jaar geen onderhoud nodig:

PS 60 is niet oud hoor :yawning_face:.

6 likes

Thanks! Ik ga eens op onderzoek uit.

Vwb de Christopher Ward, die vind ik zelf gewoon heel gaaf.

1 like

Super! Quartz is idd goedkoper en nieuw ook binnen budget te vinden.

1 like

60 is zeker niet oud! Pas vanaf wanneer je je oud voelt ben je pas oud.

1 like

Mooi leesvoer! Gave achterkant ook

1 like

Samen passen is ook leuk toch. Er zit best wel wat verschil tussen de, op het oog, hetzelfde modellen. Net even wat smaller, iets minder bling, mooiere band…van die kleine dingetjes die je alleen ziet als je ze naast elkaar legt.
Genoeg winkels die meerdere modellen hebben, en anders moet je helaas naar de Seiko Boutique in Amsterdam. Schijttent, maar om te vergelijken wel makkelijk.
En daarna koop je het juiste model lekker bij een toko die je het gunt, en waar je wel goed wordt ontvangen :expressionless:

Succes iig :+1:t3:

1 like

Haha je weet de Seiko boutique wel te verkopen :joy: slechte ervaring mee?

1 like

Gezien de eisen kom ik uit op een Rolex. Zal die tof vinden.

Poeh. Minimaal 10 x geweest, dus geloof me maar. Iets onder de pak m beet 500 euro kan je daar prima kopen, daarboven is het gewoon niks. Soort van Lucardi, en om daar nou een GS van 10 ruggen te halen…nee. Beleving nul, verstand nul. Ze hebben iets van 40 Grand Seikos liggen, dus een gigantische keuze, maar voor de rest niet te vergelijken met een andere juwelier waar je wel serieus wordt genomen.

En zeker als je voor dít bedrag een horloge cadeau wilt doen voor je vader, dan wil je gewoon het hele pakket :gift: aan beleving/ontvangst blabla.

Ik heb ergens in het GS topic ooit alle verschillen tussen een aantal quartz modellen gepost. Zoek Ik later wel even op, want je ziet door de bomen het bos niet meer als je een normale zwarte GS zoekt.

Wacht, ik heb ze hier nog op papier staan :
SBGV007, 011, 207, 223, of de SBGP003, 011 :man_shrugging:t4: Allemaal zwart en quartz.

1 like

Opzoek naar horloge als cadeau

Ik ook. Iedere verjaardag, sinterklaas en kerst weer :grin:

1 like

Ik vind Nomos helemaal geen gekke keuze onder de €2500,-. De Tangete is prachtig maar ik ben zelf meer fan van de Metro.

1 like

Ja, echt verstand hebben ze er niet van inderdaad. Ik ga die horloges even opzoeken.

1 like