Opzoek naar merk/type van vintage horloge

Tijdens het opruimen dit horloge tegengekomen. Er staat geen merk in het horloge alleen “ swiss Made”.

Het enige wat op het horloge staat is: 14k en het getal 1262.

Ik ben opzoek naar het merk/type.

Het wordt gewaardeerd als iemand mij kan helpen!

Welkom! Vreemd dat er geen merk op de plaat staat. Wellicht vervaagd?

Lijkt een beetje op een Cortebert maar ik kan de ref er niet bij plaatsen. Ook zijn er heel veel vergelijkbare types geproduceerd in de jaren 50-60.

Waarschijnlijk is de kast en de deksel van 14 karaat goud dus dat heeft nog wel wat waarde. Je moet achterhalen of de kast massief is.
Een foto van het uurwerk zou ook wel handig zijn. Lukt het je om hem zonder beschadigingen open te krijgen?

Bedankt voor het antwoord. Het lukt mij jammer genoeg niet om de deksel eraf te halen.

Niet forceren, want het horloge is volgens mij een frontloader. Ik zie een horizontale splitsing in de kast. Dan moet dat deel van de kast (een ring) met het glas er af om bij het uurwerk te komen.
Overlaten aan een horlogemaker.

Het is gelukt om de kast los te krijgen. Eventueel dat dit een betere indruk geeft

2 likes

Mooi dat het je toch is gelukt.

Ik zie op het uurwerk of in de kast helaas geen aanwijzingen (merktekens of nummers) die je vragen kunnen beantwoorden.
Misschien dat andere HF-leden nog iets kunnen melden?

Zag toevallig een Elma uit de 50’s. Komt qua look wel overeen.

Vaak staat er onder de balans een nummer of aanduiding mbt het uurwerk. Is dat bij deze ook?

Ik dacht in de kast B/16 … en 6/6 te zien.

Zegt mij niets, anderen misschien?

Dat is een FHF 70 uurwerkje en die werden vroeger door tientallen kleine merken gebruikt.

3 likes

Zie ook: 17jewels.info: FHF 70
Nog even de specificaties toevoegen, zoals die op de site van Dr. Ranfft vermeld staan:
bidfun-db Archive: Watch Movements: FHF 70 (ranfft.de)
FHF 70
Features
manual wind
sub second
Data
10.5 / 11.5’’’, Dm= 23.3 / 25.6mm
Do= 23.7 / 26.0mm
H= 3.8mm
F= 1.0mm
T= 1.9mm
15/17/21 jewels
f = 18000 A/h
power reserve 43h
Balance staff U1680 / U3149
balance with/without screws
Stem W2065
Mainspring / battery
Zf1391/2, 1.70 x 9.5 x 0.10 x 315mm
Hands
1.30 x 0.70 / 0.22mm
(old: 1.40 x 0.70 / 0.22mm)
Remarks
baseplate in two sizes, partially with same number
same designation for old variant of the FHF 30
differences not known between 70, 701-709, 7010-7018
Example, year: signature; shock device
ca. 1950: WXO, 1155, Waltham Watch Co, Swiss, 17 Jewels - FHF 70
(11.5’’’)

Kan nuttig zijn ingeval OP behoefte heeft aan service of reparatie van dit uurwerk.