Opzoek naar "Piloten horloge"

Goede morgen!

Ik ben hier door een juwelier heen gestuurd omdat hij mij niet direct kon helpen bij mijn zoektocht. Hopelijk jullie wel.

Een week geleden heb ik het Altas piloten horloge mogen ontvangen. Mooi ding, maar niet voor dagelijks gebruik. Daar zoek ik dus iets anders voor. Na een beetje zoeken kwam ik al snel de TW Steel - TW408 tegen. Groot uiterlijk, stevige leren band, “popnagels”, donkere kleur, grotere cijfers… dat sprak mij wel aan.

echter kreeg ik bij diverse juweliers te horen dat ik beter naar andere merken kon kijken vanwege de prijs/kwaliteit verhouding.

ik kwam ook de Christopher Ward C8 pilot mk2 black tegen. Zelfde style, betere kwaliteit, maar wel 2x zo duur.

Wie kan mij verder helpen in deze zoektoch? Mijn budget is 300euro.

alvast bedankt!

PB verzonden.

LACO! Of IWC natuurlijk :slight_smile:

Ben zelf aan het sparen voor deze:

Doe mij dat adresje even waar ik een originele iwc kan oppikken voor 300 euro :wink:
Steinhart, christopher ward, aristo kemmner, 2e hands wel te krijgen met jouw budget.

Hamilton zit ook wat boven je budget, maar tweedehands moet het lukken. Dan heb je wel kwaliteit…

Als ik jou was dan zou ik een paar euro bijleggen en deze bestellen:

http://www.steinhartwatches.de/de/Nav-B-Uhr-44-Automatik-B-Muster-,634.html

Als je wat meer geduld hebt is er 2e hands ook veel moois te krijgen binnen je budget.

Ach, wat maakt een nulletje meer of minder nou uit?? :sunglasses:

Albranius Schreef:

Ben zelf aan het sparen voor deze

Ik dacht dat bij jou de fondsen opzij werden gezet voor een Portugees.

Windhund Schreef:

Als ik jou was dan zou ik een paar euro bijleggen
en deze bestellen:

http://www.steinhartwatches.de/de/Nav-B-Uhr-44-Aut
omatik-B-Muster-,634.html

Als je wat meer geduld hebt is er 2e hands ook
veel moois te krijgen binnen je budget.

precies, voor 370 heb je bij ze keuze uit n paar leuke modellen met degelijke zwitserse automatische uurwerkjes.

Big pilot anders steinhart :slight_smile:

Bedankt voor alle reacties. Ga er eens naar kijken. Heb ondertussen zelf ook de volgende gevonden:Wenger - Aerograph Daydate 72091

Zwitsers uurwerk maar geen saffier glas. Hoe denken jullie over deze?
http://www.wengerna.com/aerograph-72091

Die lijkt wel heel erg op de replica die ik nu heb. Misschien iets teveel, maar wel een mooie!

Ik vind de rode wijzer en het kruis niks. Gecombineerd met de simpele kroon…nee geen flieger. Maar als het je ding is, go for it.

Marco V Schreef:

Ik vind de rode wijzer en het kruis niks.
Gecombineerd met de simpele kroon…nee geen
flieger. Maar als het je ding is, go for it.

Hij is idd wel anders dan de meeste piloten horloges, maar dat geeft niet zo heel erg. De stijl vind ik mooi. Tevens spreekt het bedrag me ook aan. Al zit je wellicht met invoerrechten?

Iemand die iets over de kwaliteit van dit merk kan zeggen?

Dit is een quartz en geen automaat. Ik heb nog nooit iets slechts over het merk gehoord, maar ik moet altijd aan een zakmes denken bij horloges van Wenger of Victorinox.

Als hij je aanstaat dan kan je er denk ik geen slechte koop aan hebben.

Mijn budget is groter, maar ik ben er nog steeds niet uit. Ik heb wel wat moois gevonden (eigenlijk wil ik gewoon een Breitling), maar om nu duizenden euris te betalen voor een valjoux 7750, zie ik eigenlijk niet zo zitten, vooral omdat dit uurwerk ook voor veel minder wordt aangeboden in mooie klokken.

Groet Bert

Op Watch2day.nl staat er eentje. Is dit iets??

Gr. Leon

Watch2day

Watch 2 day

Archimede heeft een hele mooie pilot. Zwitsers eta uurwerk (auto). Verschillende grote te krijgen en zowel met als zonder tekst op de plaat.