Opzoek.

Hallo,

Mijn interesse in horloges en de bouw er van is er al en tijdje. Meestal zijn het horloges die ik 2 jaar draag en dan aan iemand door geef. Kosten tussen de 150 a 250 euro.

Nu wil ik toch ook eens gaan kijken in het duurdere segment. Niet gelijk over de top rond de €1000. Maar nu loop ik toch tegen wat dingen aan. Het is niet mijn bedoeling om deze dan naar 2 jaar aan iemand te geven. Maar te verkopen. En dan wel als het kan zonder verlies. Iets winst zal ook wel mooi mee genomen zijn.

Nu mijn vraag. Wat zou ik dan het beste kunnen aanschaffen als ik weer toe ben aan iets nieuws.

1 like

Rolex zonder twijfel.

5 likes

Rolex ja, of anders een Patek of een AP.

5 likes

De omega x Swatch speedmaster schijn je met dikke premium te kunnen verkopen

5 likes

Hij wil winst maken Capibara niet van die afschrijvings kanonnen dus.

5 likes

een rolex van 1000? daar krijg je een paar wijzers voor of een oude band…

2 likes

Ja, gewoon even een Nautilus voor list kopen toch?

5 likes

Hahaha leuk! Een topic van een nieuw lid naar gezocht verplaatsen! :man_facepalming::joy:

Oh eh ja Rolex is the way to go!

Dus iets kopen van 250 euro en dan wil je in twee jaar 100% afschrijven…
Iets kopen van 1000 euro en je wil 0% afschrijven of winst maken.

Liefhebber ben je!

Edit: kleine toevoeging.
Dan kun je inderdaad beter deze lijn doortrekken en een Rolex kopen van 25k en die proberen over twee jaar met 100% winst te verkopen.

3 likes

Na 2 jaar winst maken op een horloge van rond de € 1000,00

Keep on dreaming :muscle:t2:

7 likes

Een fatsoenlijk antwoord geven is voor een aantal mensen onmogelijk hier, dat blijkt wel uit bovenstaande reacties.

Opzich snap ik wel wat je bedoelt. Veel mensen hier ‘flipperen’ horloges vaak. Dan doen ze ze weer weg na verloop van tijd. Kan verschillende redenen hebben, het horloge bevalt toch niet zoals ze in het begin dachten, of ze zijn er gewoon weer op uitgekeken. En het is inderdaad dan wel zo prettig als het niet heel veel geld kost.

Maar daar zit je meteen met het moeilijke punt. De enige mogelijkheid die er is momenteel om geen hele grote afschrijving te hebben op je horloge is als je óf een Rolex koopt in de winkel, dus tegen de winkelprijzen óf een specifiek vintage horloge. Daar zit ook het probleem:

1. Een Rolex koop je tegenwoordig niet in de winkel
  2. Een vintage horloge is en blijft ook een mijnenveld, plus ook daar zul je wat op gaan afschrijven

Kortom: zoals je momenteel je vraag stelt denk ik niet dat er antwoorden gaan komen die je zullen helpen. Het is gewoon niet mogelijk om een horloge te kopen rond de 1000 euro waar je winst op gaat maken, als wij wisten welke horloges dat waren hadden we die namelijk ook zelf wel gekocht.

8 likes

Kopp een leuke Oris ofzo waar de kop al vanaf is.
Kan zijn dat je een bij verkoop een honderdje inlevert, maar dat zijn leuke en goede horloges in die prijsklasse. :+1:

6 likes

Er zijn weinig tot geen horloges te vinden in die prijscategorie waar je winst op gaat maken. Of je moet toevallig een model kopen waar later een wijziging aan wordt doorgevoerd waardoor het model wat jij hebt ineens meer ‘collectable’ wordt. Hier kun je echter nooit op inkopen.

Als je horloges wilt kopen en dragen zonder er al te veel verlies op te maken dan is dat zeker mogelijk als je het slim aanpakt en goed voor je horloge zorgt.

1. Koop een populair model zodat er genoeg geïnteresseerden zijn als je je horloge weer gaat verkopen. Er is immers een kleinere markt voor excentrieke horloges dan voor bijvoorbeeld een Tissot PRX of Seiko SB14X
  2. Koop je horloge altijd met korting, er zijn genoeg handelaren te vinden die de horloges met goede kortingen aanbieden t.o.v. de listprijs. Of koop een jong gebruikt tweedehands horloge.
  3. Zorg goed voor je horloge zodat wanneer toe bent aan verandering het horloge zich nog in een nette verkoopbare staat bevindt.

Maar vooral:
Geniet van je horlogehobby :wink:

4 likes

Mag ik jullie bedankt voor jullie reacties. Zoals ik van jullie op kan maken. Is gewoon het zo te houden zoals ik nu doe. Want mij budget is niet zo hoog.

Maar ik blijf hier rond lezen op het forum.

3 likes

Wat een aantal hier boven ook al zeggen; koop een tweedehands horloge waar de ander dus al de grootste afschrijving op heeft gepakt. Die kun je dan prima een jaar later zonder voor nagenoeg hetzelfde doorverkopen als er geen noemenswaardige schade op zit.

Idd, koop een horloge van 200 :euro: en beleg 800 :euro: in aandelen. Na twee jaar heb je dan tenminste een redelijke kans op winst. Na twintig jaar heb je een Rolex, als je dan nog niet klaar bent voor een exclusief horloge.

Dat lijkt me een makkie met de huidige 12,5% inflatie :grin:

Dit topic is 90 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.