Opzoek

Beste leden,

Ik ben dus weer is opzoek naar een horloge en dit keer naar een mooie, stijlvolle dresser op staal of leer (waarop anders). Hier mijn lijstje van wat ik wel en niet wil.

Lijst:

  • Prijs: 200 tot 700 (liefst rond de 350, hoger wordt sparen :))
  • Wijzerplaat: Op staal het liefst zwart
  • Swiss Made
  • Minstens 42mm
  • Op staal mag de wijzerplaat wat drukker zijn dan op leer.
  • Geen plakmerkjes zoals de Fromanteel

Dit is een goed voorbeeld van wat ik wil hebben:

Tissot T classic: https://www.premiumwatches.com/media/image/jdx2hog1qs_t063-637-16-057-00.jpg

Omega Speedmaster (overigens te duur): https://www.premiumwatches.com/media/image/hawx3ukk9h_3570-50-00.jpg

Alvast super bedankt voor het meedenken!

Ik denk dat je met deze wensen al gauw bij Tissot uitkomt. Ik zou kijken naar een mooie Le Locle. Er zijn vast nog wat originelere/exotische opties waar ik niet zo 123 op kom :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Wat doet zo’n klokje?

Gezocht?
daar is een aparte rubriek voor.

Die Tissot vind ik mooi, staat ook op mijn verlanglijstje. Is ook te vinden onder de 300 euro. Ik moet zeggen dat ik het geen echte dresser vind, maar is wel dressy te dragen imho.
Verder kun je ook eens kijken naar bijvoorbeeld Hamilton (Thinline) of Certina (Ds4 bijvoorbeeld).
Succes ermee, ik ben benieuwd naar de overige aanbevelingen en natuurlijk naar je uiteindelijke keuze!

Tijd aangeven, datum, soms nog meer :frowning:

Marsmandy!

http://forums.watchuseek.com/f71/mg-aquaterra-mars-1002213.html

hendrik Schreef:

Gezocht?
daar is een aparte rubriek voor.

Ik vind dit meer een EHBO oproepje voor suggesties en advies ipv “Ik ben op zoek naar een Speedy. Wie heeft of weet er 1 te koop?”

Mag het occasion zijn? Dan zou o.a. een Hamilton Jazzmaster Chrono in het vizier liggen.

Moet het nieuw zijn en automaat, dan is het niet helemaal Swiss Made, maar wel een Swiss ETA7750 uurwerk

http://www.uhr.info/products/en/Chronographs-from-UHR/UHR-275.html?PHPSESSID=7ubvv8eojmsib07l28s4r3cuq7

Iets boven budget heb je een Swiss Made 7750 horloge

Als je overigens je keuze nog wat wilt aanscherpen, zou je misschien es kunnen kijken naar het EHBO lijstje.

Monaco Schreef:

Marsmandy!

Jeez, stop toch eens met dat Marsmany gedoe.

Het heeft ook bovendien geen bal te maken met de eisen van de TS.

lexor Schreef:

Monaco Schreef:


Marsmandy!

Jeez, stop toch eens met dat Marsmany gedoe.

Het heeft ook bovendien geen bal te maken met de
eisen van de TS.

Tijd van de maand ofzo?

Monaco Schreef:

Tijd van de maand ofzo?

Je post respecteert de vraag van de TS op geen enkele wijze. Ongeacht wat voor tijd het in de maand is, het is in ieder geval geen tijd om die Marmandy als optie aan te dragen.

lexor Schreef:

Monaco Schreef:


Tijd van de maand ofzo?

Je post respecteert de vraag van de TS op geen
enkele wijze. Ongeacht wat voor tijd het in de
maand is, het is in ieder geval geen tijd om die
Marmandy als optie aan te dragen.

Hooguit op het gebied van “stijlvolle dresser op staal”, maar op veel ander fronten slaat het de plank mis imho.

marnix.moed Schreef:

Hooguit op het gebied van “stijlvolle dresser op
staal”

Op dat gebied wint die zelfs duidelijk van de voorbeelden die de TS heeft gepost :wink:

Maar wat voor de een kenelijk een dresser is, is voor de ander een sportief horloge…

lexor Schreef:

marnix.moed Schreef:


Hooguit op het gebied van “stijlvolle dresser
op
staal”

Op dat gebied wint die zelfs duidelijk van de
voorbeelden die de TS heeft gepost :wink:

Maar wat voor de een kenelijk een dresser is, is
voor de ander een sportief horloge…

:+

Tja, die mix tegenwoordig heh…

Is de gezocht rubriek niet voor een specifiek horloge?

Die Hamilton is heel gaaf! Daar ga ik o.a. even naar kijken, bedankt!

Thanks voor de info! Ja precies je zou hem zo onder een pak mee kunnen laten doen, dat is gaaf aan dat horloge. Ik ga even kijken naar je aanbevelingen!

Hij geeft zelfs de tijd aan? :open_mouth:

Na wat zoeken heb ik de Hamilton nog niet binnen mijn budget gevonden :frowning: