Orange Hand hommage (notificatie)

Beste Heren,

toevallig stuitte ik op deze opvallende verschijning.
http://cgi.ebay.de/CWC-3Z-Orange-Hand-/200537485753?pt=DE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item2eb0f731b9
Helaas heb ik verder nog niets kunnen vinden over deze horloges. De veiling duurt nog ruim 2 dagen (op moment posten). Ik ben er weg van, wat jullie?

U vraagt…

Vind dergelijke klokken om te kotsen er is niks hommage aan. Dit is puur commercie, verkoop en winst. Kortom voor mij geldt dat de term hommage totaal niet gepast is. Het is, in mijn ogen, dan ook gewoon een neppert.

Snap ook niet waarom iemand zoiets zou willen kopen en ga/wil dat ook niet snappen… ik kan sommige horloges ook niet betalen, maar ga niet met een neppert lopen, Bah!

Maar als jij er gelukkig mee bent… doen! Een horloge koop ik namelijk ook enkel voor mezelf en voor niemand anders. :slight_smile:

@Bidle

Ik heb doorgaans ook niets met hommage horloge’s. Deze viel me op, omdat het niet oogde als rommel.

Nep/replica is het in mijn ogen pas als er daadwerkelijk Rolex op staat.
Zelf ben ik geenszins geinteresseerd in het horloge, anders was ik deze posting niet gestart.

ticothijs82 Schreef:

@Bidle

Ik heb doorgaans ook niets met hommage horloge’s.
Deze viel me op, omdat het niet oogde als rommel.

Nep/replica is het in mijn ogen pas als er
daadwerkelijk Rolex op staat.
Zelf ben ik geenszins geinteresseerd in het
horloge, anders was ik deze posting niet gestart.

Ik had reeds door dat je geinteresseerd bent en als je hem geweldig vindt dan moet je er voor gaan. Echter je vraagt om meningen…

Voor mij is het een neppert en dat betekent absoluut niet dat het rommel is!! Ik heb genoeg nepperts gezien die netjes waren afgewerkt met een eta of valjoux erin, net zoals deze… het blijft een model van Rolex en dit is een kopie; dus een neppert, al is het ding duurder en nog beter dan het origineel!

Daar ik op de eerste plaats geen echte kenner ben van alle merken en dus onbevangen de post bkijken kan …viel mij op dat het een zeer duidelijk afleesbaar horloge is…en na het lezen van de bovenstaande posten mij pas realiseerde dat het een aftreksel is van een bestaand merk…weliswaar met andere wijzers…en waarschijnlijk een mindere kwaliteit uurwerk…maar toch een horloge dat op het eerste gezicht goed uitziet…

Als je hem kopen wil…het is jouw keuze! En jij gaat hem dragen!

Groet, Justin

't is geen explorer met andere wijzers, 't is een hommage(/immitatie/…) van de Steve McQueen Explorer (ref 1655):

Groeten,

Martin

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de hommage/nepperd/replica/namaak zelfs nog mooier vind dan het origineel met dat vergrootglas erop…sorry:(

Ik kende dit model nog niet en heb daarom maar even gegoogled. En kwam toen ook achter het verhaal van deze klok. Dankzij deze post weer wat geleerd. Alleen al om die reden vind ik het wel degelijk een homage/cover.

Gr. Thomas

Hoi Ticothijs82,

Ik ga niets zeggen/schrijven over hommage en dergelijke termen. Ik heb geen zin om een lawine over me heen te krijgen.:smiley:
Ik heb via je link de beschrijving van het horloge bekeken.
De merknaam “ClassiCWatcHCompanY” ben ik nog niet tegengekomen.
Nu bestaat wel “The Classis Watch Company


”. Dit is n.m.m. een gerenommeerd bedrijf dat geen eigen horloges op de markt brengt.
Vervolgens dacht ik aan de afkorting CWC.
Het horlogemerk “CWC” ofwel “Cabot Watch Company

” bestaat wel. Dit leverde en levert horloges aan verschillende Britse strijdkrachtonderdelen.
Het model waar jij je oog op hebt laten vallen kan ik echter niet ontdekken binnen hun assortiment. Ook het merklogo komt niet overeen met genoemd horlogemerk.
Om deze redenen heb ik zo mijn twijfels.
Maar goed, jouw mening en financiën zijn uiteindelijk doorslaggevend. Succes bij je besluitvorming.

Groetjes,
Flip.

Trouwens, als het alleen om het uiterlijk gaat, zou je ook deze kunnen overwegen:
http://cgi.ebay.nl/70s-chronotac-GMT-explorer-automatic-orange-hand-watch-/110605979033?pt=Wristwatches

Groeten,

Martin

@ Bidle

Zelf ben ik niet van plan om het horloge te kopen, mede omdat er op dit moment überhaupt geen budget is. Dit is reeds opgegaan aan modificatie’s aan mijn motorfiets, zodat ik nog harder de bocht uit kan accelereren. Het betreffende horloge viel me gewoon op omdat ik nog nooit een (…) van een Orange Hand Steve mc Queen had gezien.

@ Sparks

Ik ben zelf in het bezit van een CWC G10. Ik zoek op EBAY nog regelmatig naar dergelijke horloge’s. Zodoende kwam ik bij het horloge terecht.

@ MartinB

Kijk,nog zoiets B)-

Cheers

ticothijs82 Schreef:

@ Bidle

Zelf ben ik niet van plan om het horloge te kopen,
mede omdat er op dit moment überhaupt geen budget
is. Dit is reeds opgegaan aan modificatie’s aan
mijn motorfiets, zodat ik nog harder de bocht uit
kan accelereren. Het betreffende horloge viel me
gewoon op omdat ik nog nooit een (…) van een
Orange Hand Steve mc Queen had gezien.

Vertel wat heb je gekocht en welke motor rijd je… Motoren is namelijk een nog grotere hobby van me!

Beetje off-topic moet kunnen toch! :wink:

MartinB Schreef:

Trouwens, als het alleen om het uiterlijk gaat,
zou je ook deze kunnen overwegen:
http://cgi.ebay.nl/70s-chronotac-GMT-explorer-auto
matic-orange-hand-watch-/110605979033?pt=Wristwatc
hes

Groeten,

Martin

Bah, heeft weer die loep :wink:

Moet zeggen dat ik deze McQueen-Explorer wel wat vind hebben. Rustige bezel en wijzers (op die GMT na), hoge kroonbeschermers, vintage wijzerplaat.

@ Bidle

Okay, heel even dan :sunglasses:

Circuit de Croix fantastisch leuk circuitje niet lang wel technisch. Stop & Go ohne ende, fantastisch om hard te leren remmen en uitaccelereren. Naast het circuitrijden, is de openbare weg in de achterhoek ook zeer geschikt voor het betere veegwerk. Trips naar het Sauerland en Eifel worden veelvuldig gepland.


De modificatie betreft een schokbreker met serieuze instelmogelijkheden.

Tevens zijn de kleppen gesteld. Een motorrijder snapt nu waarom het budget op is :smiley:

Als we dan offtopic gaan, laten we het dan goed doen. En laten we het hier maar bij houden.

Met vriendelijke groet.

ticothijs82 Schreef:

@ Bidle

Als we dan offtopic gaan, laten we het dan goed
doen. En laten we het hier maar bij houden.

Met vriendelijke groet.

Super man!! Heb zelf ook nog een zwarte Fireblade '98 gehad met dubbele Boss seatpipes. Veel plezier aan beleefd!