Ik kwam deze Doxa Sub tegen, met een oranje wijzerblad waarop (o.a.) ‘searambler’ staat. Ik weet niet beter dan dat een Searambler, een zilverkleurige wijzerplaat heeft en op een oranje wijzerplaat altijd ‘professional’ staat. Weet iemand of dit een redial (met domme fout) is of dat het toch kan kloppen? En zo ja, hoe zeldzaam is dit?
Er zijn trouwens namaak wijzerplaten in omloop van deze US divers versie, als ik moet gokken is dit eentje met domme fout erop. Verweerde look op een hommage kast en voila duizenden euro’s “waard”
Over de kast heb ik eigenlijk geen twijfels. Maar je hebt gelijk dat het, voor bepaalde figuren, aantrekkelijk zal zijn om zaken mooier te laten lijken dan ze in werkelijkheid zijn.
Heb je PM gestuurd met fotos vanwege HF regels. Sinds Doxa in het licht gestapt is zijn ze snel geweest in China, vreselijk eng om dit te zien want is bijna niet van echt te herkennen op de caseback en clasp na.
Plaatsing mag toch wel om het verschil te kunnen laten zien? Het is geen advertentie maar dient om echt van nep te onderscheiden…
Ben namelijk wel benieuwd omdat ik met een schuin oog ook naar Doxa aan het kijken ben
Als je tijd hebt moet je het Doxa forum op WUS eens goed doorspitten. Jaren terug heb ik me daar ook goed ingelezen.
Wat ik me kan herinneren is dat er wel enkele zeldzame uitzonderingen wat betreft naam/kleur waren, maar ook dat er 15-20 jaar geleden al sprake was van redials. ( en dan zeker mbt de Aqualung dials) En inderdaad meer van de laatste jaren; Frankens en complete fakes .
Ik heb twijfels bij het font, maar zou het zelf niet met zekerheid durven zeggen. Als je interesse hebt in t horloge , beslist meer foto’s (caseback, zij aanzicht, kroon, uurwerk) en vragen waar deze vandaan komt. ( wellicht dan terug te zoeken via WUS)
De wijzerplaat lijkt me een misprint, is bekend dat er meer Doxa’s zijn uit die tijd met een misprint. De secondewijzer hoort inderdaad helemaal zwart te zijn, deze is van een Searambler.
Met inzoomen, zie ik wel wat kleine verschillen tussen het aqua-lung logo van de jouwe en de oranje van ‘mij’. Dat kan natuurlijk ook weer een ontwikkeling van het logo zijn. Dat de secondewijzer ook searambler stijl is, vind ik ook vreemd.
Ik ga kijken of ik aan wat betere foto’s kan komen.