Orde in mijn verzameling

Eigenlijk horen hier foto’s bij, maar ik heb (behalve de SKX007 om mijn pols) mijn horloges nu niet bij de hand …

Eigenlijk kan ik niet van een verzameling spreken, maar van een aantal horloges waar ik min of meer toevallig tegenaan ben gelopen. Er zijn ook een of twee miskopen die in een laatje liggen, maar die moet ik maar eens T.E.A.B. hier of op Marktplaats neerzetten :wink:

Ik heb de volgende categorieën nu min of meer ingevuld:

Duikers:
Seiko SKX007 (ik ben aan het nadenken over een upgrade hiervoor, wel Japans)
Orient Mako (eerste model, oranje)

Geboorte-horloge:
Longines Cal. 431 dresswatch, uit mei 1968 :slight_smile: (helaas niet op de dag zelf)

Dresswatch:
Naast de Longines (die een datum-complicatie heeft) een Omega Seamaster 600

Voor alle dag horloge:
Seiko SNK803 “Desert Flieger” met saffierglas

Chrono:
Seagull 1963 (“ED1963”) met zichtbodem, dus Chinees, betaalbaar, en leuk :slight_smile:

Grail: (inkomend)
Omega Speedmaster Professional Moonwatch, tot nu toe mijn duurste horloge ooit

Met G-Shocks, LCD horloges, of high tech (zoals synchronisatie met satelliet of radio) heb ik weinig.

Zoals gezegd heb ik nog een andere duiker op mijn lijstje staan, misschien een solar quartz, en eventueel een andere dress watch. Voor de rest zou het “meer van hetzelfde” worden.

Dus … wat mis ik nog voor essentieels in mijn horlogekistje? :wink:

5 likes

Niks denk ik, wellicht een slot? :grin:

2 likes

Misschien een fieldwatch?

1 like

Is het een idee om langzaamaan te gaan upgraden?

Mocht je de categorieën in stand willen houden zou je er voor kunnen kiezen elk horloge uit een categorie een keer naar een ander niveau te tillen.

3 likes

Nou ja, de Speedy is al een flinke upgrade :wink:

Die Longines is maar 5 dagen ouder dan ik ben, dus die verkoop ik niet (tenzij ik tegen een 5 dagen jonger horloge aanloop …). Wat die duiker betreft staat er een MM300 op mijn wish list, maar dat duurt nog wel even.

De voor mij meest zinvolle categorieën om op zoek te gaan naar iets uit een hoger segment zouden de dress watch en “daily beater” zijn. Niet dat ik nou zo vaak een smoking draag, maar ik vind een ingetogen en simpel horloge voor mijn werk vaak mooier dan iets wat de aandacht trekt. Op die SNK803 ben ik een beetje uitgekeken, dus daar moet ik misschien ook iets mee.

Maar voorlopig geen haast :slight_smile:

1 like

Absoluut!

Nooit wegdoen

Maar de rest zou een leuk project kunnen zijn. Succes met overwegen :wink:

2 likes

Er ontbreekt niet zozeer iets, ik zou een upgrade voorstellen.

De SNK803 is een aardige faux Flieger, maar het voelt alsof je nog een knapper Field/Explorer achtig horloge mist. Ik zou het vijfje er uit doen ten faveure van een Field / Flieger / Explorer horloge. Ik kan me voorstellen dat de Alpinist niet voor iedereen is, dus wat niet groene voorstellen:

Zoiets als een Sinn 556i. Die is significant duurder, maar wel direct ruggedized met 20ATM WR en saffier en zo.

Of wellicht een Hamilton Field. Ik ben een groot fan van H70455533. Mooi horloge, 38mm en dus beschaafd, maar toch 100m WR en met gebold saffier:
h70455533-2

Of wellicht een Stowa Ikarus, als je het toch op de Flieger wilt gooien.

1 like

Upgrade… Een Rolex Submariner. En je bent klaar.

1 like

Ik heb inderdaad al eens naar die Hamilton gekeken. En (andere categorie) naar een Junghans Max Bill bijvoorbeeld.

2 likes

haha nee, die staat helemaal niet op mijn lijstje :stuck_out_tongue:

Mooi die wijzerplaat van die 2e Sinn.
Is dat parelmoer?

1 like

Yep, MOP oftewel Mother of Pearl noemen ze dat geloof ik.

2 likes

Ze hebben een zwarte Perlmutt uitgebracht! Yup. :blush::blush:

1 like

Zeer mooi inderdaad :+1:

Mooi die 556i
Zou je als enige horloge mee kunnen volstaan :+1:
Naast de 007 :wink:
Ik vind de bezel erg praktisch.

Nou, de herschikking is aardig bezig hier :wink:

De SKX007 en de SNK803 (beiden met saffierglas) zijn eruit. Die zijn/worden vervangen door respectievelijk de Pepsi New Turtle en de Longines Conquest VHP. Die tweede is een “rare” upgrade inderdaad, maar aan de andere kant, wat is er geschikter als horloge voor alledag dan een stijlvolle quartz die niet meer dan een paar seconden per jaar afwijkt?

Het enige wat ik me afvraag is of ik mijn Omega Seamaster 600 wel wil houden. Aan de andere kant, hij heeft net een “Omega spa kuur” gehad, dus het zou een beetje zonde zijn om daar dan niet van te genieten.

De Speedmaster is overigens nog steeds “incoming” maar ik hoop daar deze week toch wel iets over te horen! Wachten duurt lang :wink: