Orfina landeron 248

de rikketik had voor mij zeker bijzondere dingen liggen, maar het was wel een gezoek.
Al een tijdje was ik op zoek naar een vintage chronograaf, nu had ik wel een model in gedachten, maar ik was ergeen tegen gekomen die me aanstond. Verder wilde ik hem ook wel van een merk hebben. En niet van een jaren 50-60-70 plakmerk, ik wilde dus geen pontiac, indus, olympic of iets dergelijks. Op de rikketik liep ik tegen deze Orfina aan. Het merk is niet heel bekend, ze bestaan sinds 1922. Maar als ik zeg dat de De Porsche Design horloges voordat ze bij IWC vandaan kwamen gemaakt werden bij Orfina gaat er misschien een lampje branden. Het uurwerk is in goede staat en is een Landeron 248. Maar goed genoeg gel*l nu foto’s.






Nogmaals prachtig! En een “meevaller” dat er een Landeron in zit en geen Valjoux, ik vind dat toch iets zeldzamer klinken. Orfina is overigens bij dit soort horloges net zo min (of net zo erg) plakmerk als Pontiac, Indus, Olympic enz.

Goed gescoord,

Moooooooooooooi !

Henrik Schreef:

Nogmaals prachtig! En een “meevaller” dat er een
Landeron in zit en geen Valjoux, ik vind dat toch
iets zeldzamer klinken. Orfina is overigens bij
dit soort horloges net zo min (of net zo erg)
plakmerk als Pontiac, Indus, Olympic enz.

okay dat wist ik niet, nou ja ik vind het nog steeds een erg mooi horloge :slight_smile:

Dat ziet er netjes uit, staat je goed.

Ziet er goed uit (tu)
Veel draagplezier!

Prachtig. Wel voor zondag bewaren, hoor.
Adriaan

Prachtig, maar dat had ik je al gzegd. Vintage chrono’s zien er altijd super uit en deze met deze goud(kleurige) kast helemaal! Van harte :smiley: