Orfina Porsche Design

Goedemorgen,

Sinds kort ben ik in bezit van een Orfina Porsche Design horloge (ik denk uit 1972 +/-), een prachtig horloge waarvan ik graag gebruik zou willen maken. Deze heeft alleen wel heel wat jaren stil gestaan. Zelf ben ik niet echt een horloge kenner maar ik weet wel dat een horloge na een aantal jaren onderhoud nodig heeft.

Het gaat hier om dit model:

(foto komt van google)

Nu was mijn vraag of een van jullie mij tips kan geven waar ik het beste naar toe kan gaan voor een onderhoudsbeurt (het liefst in de regio Eindhoven)?

Met vriendelijke groet,

Rick

2 likes

Het betreft een horloge met een ETA/Valjoux 7750 uurwerk, dit is een van de meest voorkomende mechanische chronograaf uurwerken. Oftewel voor vrijwel elke horlogemaker zou dit geen probleem moeten zijn. Wat prijs betreft zou het voor een bedrag rond de 250€ moeten kunnen, zonder complicaties (defecte onderdelen).

Leuke aanwinst Rick!

Ik woon in de buurt van Eindhoven, maar voor service ga ik graag naar van Hooff in Deurne. Fijne zaak en altijd goede service mbt onderhoud voor redelijke prijzen.

Bedankt voor de reacties! Goed om te horen dat het een vaker voorkomend uurwerk is. Ik zal eens gaan informeren bij van Hooff.

Prachtige horloge, met toch wel rijke historiek:

-Allereerste Porsche Design Horloge
-Tevens allereerste Porsche Design object
-Eerste PVD horloge
-Om de pols van Mario Andretti tijdens vele F1 ritten, en ja, hij droeg zijn horloges tijdens de race. Nog steeds in zijn collectie (de tweede dan, want zijn eerste wed van zijn pols gestolen tijdens dutje op het strand)
-(Eigen) horloge van Tom Cruise in Top Gun, en de geruchten gaan dat hij ze ook draagt in de nieuwe Top Gun…

Ik koester er ook eentje in de collectie, met originele doos en papieren…

10 likes