Orginale omega speedmaster 365 day in de ruimte met de mir 1 van 28

:~
Top jongens, dat dit weer recht gezet is. Laten we 't weer Horlogeforum-gezellig maken.

nog even tussendoor:
ik ben ook een tijd weggeweest…reden laat zich wel raden denk ik.
ik ben geen kenner op horlogegebied en zal t ook nooit worden maar destijds waren er een paar mensen die meenden dat als je hier op 't forum zit, je wel een kenner moest zijn.

heren (en dames?): zo zit de wereld dus niet in elkaar

mag hopen dat iedereen hier welkom is, ongeacht de kennis en soort horloge (uitgezonderd de neppers)

Iedereen is ook welkom en ik denk dat iedereen onderhand ook wel weet dat je geen kenner hoeft te zijn, maar wat hier simpelweg ook speelt is de wijze waarop het bericht op mensen overkomt. Die twijfel / dat gevoel is door een aantal van ons
(waaronder door mij), wat voorbarig en met een verkeerde toonzetting geuit. Die twijfel heeft blijkbaar niet iedereen, maar dat laat onverlet dat de mensen die wel wat sceptich zijn (waaronder ik) iets meer geduld hadden moeten hebben en die twijfel niet meteen op deze wijze naar voren hadden moeten brengen. Maar nogmaals dat staat los van de vraag wie welkom is en wie niet.

Hoe een bericht overkomt, sja…dat was bij mij dus ook aan de orde.
Mijn probleem is het zgn. friesisme ofwel zinnen van het Fries naar het NL letterlijk vertalen en dat komt er soms een beetje vreemd uit :smiley:

Tel daarbij op dat ik een beetje boerenl*l ben en dan is 't helemaal raak (ik kan niet zo mooi ouwehoeren zoals Tissot dat kan).

E.e.a. kan daardoor wel eens verkeerd overkomen en dus begrepen worden.

De harde kern hangt weer eens in elkaar… en maken het weer goed (tu) maar ondertussen blijft het wel stil aan de zijde van de topic starter.

En nu dan?

gr. Roel

Krabong Schreef:

De harde kern hangt weer eens in elkaar… en
maken het weer goed (tu) maar ondertussen blijft
het wel stil aan de zijde van de topic starter.

En nu dan?

gr. Roel

Die stilte van de TS kan ik wel een beetje begrijpen. Wat nu? Ik weet het niet…

tjvreeken Schreef:

Die stilte van de TS kan ik wel een beetje
begrijpen. Wat nu? Ik weet het niet…

afwachten of een PM-etje er aan wagen