Orient Ana-Digi welke kleur?

Ik ben erg gecharmeerd van dit horloge. Ik heb nog geen ana-digi in mijn collectie en een Breitling zit er gewoon even niet in op dit moment. Ik weet alleen nog niet of ik nou zwart of blauw moet nemen. De zwarte op de foto komt ook met een stalen band maar lijkt me toch iets strakker. Wat vinden jullie ervan? Ik heb al een goed adresje hiervoor maar wanneer julile er ook een weten hoor ik het graag.

Kwestie van smaak: de zwarte, en dan helemaal met die lederen band zoals op het plaatje. ziet er wel stoer en strak uit.
Die blauwe vind ik meer de kermiskant uit gaan, maar: smaken verschillen.
Succes met je besluitvorming.

ik zou gaan voor die zwarte maar dan met ledere band veel succes met je keuze gr hans

Ik zou deze
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,84591
doen :slight_smile:

geintje, de bovenste (met de metalen band) vind ik het mooist.

Leren banden heb ik genoeg. Ik begin ook een beetje meer naar zwart te neigen.

ik zou voor de zwarte gaan. Het mooie daarvan vind ik dat de digitale displays wat wegvallen in de plaat. Het lijkt dan net of de digitale tekens op de plaat verschijnen. Bij de blauwe heb je echt 2 displays zitten, heeft persoonlijk minde r mijn voorkeru.

Ligt het aan de foto’s of heeft de blauwe een meer titanium kleurige/grijzige kast dan de zwarte?
Hoe dan ook, ik vind de zwarte ook mooier, vanwege wat Master-Fan zegt, de display’s die minder prominent uitsteken. Misschien dat ook dit door de belichting.

Zo komt de blauwe al weer heel anders uit, qua kastkleur:

Of de zwarte op staal:

.

Of als alternatief de PVN00001B: :slight_smile:

Zelf zou ik zoals ik al schreef voor de zwarte gaan.

Groeten,

Martin

Ik zou ook voor de zwarte gaan, in combi met de rode band heel erg mooi.

Succes met de keuze.

Maar als ik jou was zou ik toch even doorsparen voor een Breitling. Zal je uiteindelijk toch meer voldoening van hebben.

Ik zou kiezen voor de zwarte wijzerplaat, omdat ik die wat rustiger vind uitzien. En dan zou ik er een stalen band aan willen.
Succes met het maken van je keuze!

Zwarte en blauwe wijzerplaat is bij mij ook altijd een moeilijke keuze geweest. In dit geval zou ik denk ik voor de zwarte kiezen.

Op de eerste foto’s ziet de zwarte er beter uit . Op de foto’s van MartinB de blauwe.
Ik zou de blauwe nemen .

Zeer zeker voor de zwarte gaan met een rode band

Zwart ! En die roodbruine band heeft ook wel iets ! (tu)

En gadget-freak als ik ben: welke functies heet dit horloge zoal ?

Dit is een link naar een review van het horloge. http://www.larrybiggs.net/scwf/index.php?mod=103&action=1&id=1110664366 Ik ga eerst een blauwe Orient Deep Mako bestellen. Ik had deze al besteld bij een verkoper maar dat ging mis. (Zie mijn Paypal CLaim topic.)
Die is waanzinnig mooi blauw. Ik ga bij deze voor zwart want op leer ziet die er ook heel mooi uit.

Hoi Dreski,

Leuke vraag, zeker als je de Aerospace voor ogen hebt.

Wel ik heb ze allebei (Ana Digi in staal, Aerospace Advantage in titanium):

Als je voor het “Breitling-gevoel” gaat kan je best de blauwe plaat nemen. Als je de originaliteit van de Orient wil accentueren, ga dan voor de zwarte plaat.

Wel moet je weten dat het LCD display van de Orient veel minder goed afleesbaar is dan dat van de Aerospace en dat de functie-“logica” (dus de dagelijkse “bruikbaarheid”) van de Breitling duidelijk beter en “rustiger” is dan die van de Orient.

Een interessant detail: m’n Ana-Digi wijkt als tijdsmeter +/- 1 sec per 3 maanden af, m’n Aerospace doet het slechter met +/- 3 sec per 3 maanden. (dus wie kan aanspraak maken op de titel “Superquartz” ??).

Qua afwerking wint de Breitling uiteraard “hands down” 100:1 (zou maar erg zijn als het niet zo was).

In elk geval: de Ana-Digi van Orient is zeker een goede keuze als je een functioneel horloge wil met de “looks” van een Aerospace (Advantage), voor een fractie van de prijs en als je de (redelijk) ingewikkelde afregeling en aflezing erbij wil nemen.

Qua functionaliteit verschillen ze immers sterk.

Zo moet je de display-functies (en de combinatie van de knoppen) van de Orient bijna uit het hoofd leren om te weten wat je nu juist ziet, terwijl die van de Aeropsace gewoon “self-explainig” zijn. Ook de verlichting van het display en de “repition minutes”-functie maken een verschil.

Maar het grootste verschil is de synchronisatie van de functies:

Bij de Aerospace lopen zowel de analoge als de digitale aanduidingen perfect synchroon (een bijstelling van het digitale display bvb resulteert automatisch in eenzelfde bijstelling van de analoge aanduiding, terwijl beide functies op de Orient een eigen leven leiden (vergt wat geduld om beide tijds-aanduidingen gelijk te krijgen).

Hopelijk ben je hier wat mee.

@ Marc: de grootste verschillen tussen Ana-Digi (AD) en Aerospace Advantage (ASA):

Verlichte LCD: AD: neen, ASA ja
Minuten repetitie: AD: neen, ASA ja
Timer: AD: countdown (zelfs tot jaren verder, redelijk nutteloos als je’t me vraagt)), ASA: neen
Chrono: AD: ja, ASA: ja
Alarm: AD: ja, ASA: ja
Tweede tijdszone: AD: neen, ASA; ja
Prijs (advies) : AD: x1, ASA: x 24
Afleesbaarheid s’nachts: AD: zeer goed , ASA: zeer goed.
Afleesbaarheid overdag: AD: goed, ASA: perfect (je leest de tijd vanop meters afstand)
Rust bij het aflezen: AD: goed, ASA: perfect
Draagcomfort: AD: zeer goed, ASA (Ti): perfect.
Adjusteren functies: AD: lastig, ASA: zeer makkelijk.

MVG,

Chris.

…zucht, Chris…wat heb jij NIET ? :smiley:

Misschien toch maar beter eens een ASA tweedehands kopen dan ? :wink:

Mijn ervaring leert dat er zeer grote verschillen zijn inzake inverse LCD’s…

Ze zijn natuurlijk gemaakt om niet té veel op te vallen ( in een analoge wijzerplaat ), maar ik vind dat ze niettegenstaande dat wel duidelijk leesbaar moeten zijn…

Morse,

Mooie vergelijking-review! Zelf vind ik die Breitling echt super.

Even een (leek)vraag, wat is minutenrepetitie? Ik kan het zo gauw niet op internet vinden.

Hoi Rogier,

“Minuten-repetitie” of “Répetition Minutes” is een auditief signaal dat de tijd aangeeft.
Vroeger was dit een complicatie die je aantrof op de betere zakhorloges omdat de tijd 's nachts niet kon afgelezen worden (er bestond nl. nog geen lichtgevende verf).
Door op een knopje te drukken werd de tijd aangegeven door een stel “belletjes” of “gongetjes” in het uurwerk. Op het gevaar af dat ik mezelf hier onsterfelijk belachelijk maak ( :smiley: ) ging dat zo:

Stel: het is 03.13 u: je drukt het bewuste knopje in (in volledige duisternis) en dan klinkt achtereenvolgens:

“dong…dong…dong” (3 uur dus), “ding-dong… ding dong” (2 x 5 minuten) en vervolgens “ding…ding…ding” (3 x 1 minuut). Samengeteld was dat dan 3 u + 2x5 minuten en 3 minuten, kortom: 03.13 u.

Afhankelijk van het merk werd de tijd ingedeeld in uren, vijf minuten of kwartieren en minuten.

Bij de Aerospace (met een quartz binnenwerk) wordt deze traditie in ere hersteld door een elektonisch opgewekt akoestisch signaal (een ietsje overbodig overigens omdat de wijzers en indexen lichtgevend zijn, maar het is een leuke herinnering en een soort “ode” aan een aloude traditie van het betere werk :wink: )

Hopelijk verklaart dit eea.

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

Hallo Chris,

Bedankt voor de uitleg! Ongelooflijk dat ze dit soort dingen ook mechanisch kunnen maken he.

wow Chris,

Bedankt voor je uitleg. Is er een Orient model wat je niet hebt? Ik ben benieuwd naar je Orient verzameling. Ik ben erg te spreken over dit merk wat imo veel value for money is. Ook zie je het merk niet veel in Nederland.
Op jouw fotos ziet de blauwe er toch weer mooi uit maar het wordt toch zwart denk ik. (of blauw of zwart of blauw of zwart) :wink: