ben de laatste tijd opzoek geweest naar een leuke automaat, voor een klein bedrag.
Ik kwam daarbij, mede door tip van een forumlid @Cal219 , uit op een open-heart automaat van orient.
De keuze is nu gereduceerd tot 2 horloges, namelijk de FAG00004D0 en de DB08005W.
De eerste; https://gyazo.com/0f4d58fbc127b3c29516709efc8b665e.png
Nou ben ik me niet helemaal bewust van wanneer ik nou voor welk horloge moet kiezen. Ik heb al een zilveren duikhorloge in bezit, met een zwarte wijzerplaat, dus ik wist dat ik de zwarte er al niet bij wilde.
Wat denken jullie, de blauwe of de witte, ben gewoon even benieuwd wat jullie ervan vinden.
Overigens ga ik het blauwe bandje sowieso vervangen door een bruine/zwarte, die zal ik ergens anders gaan kopen aangezien de prijzen van merk-bandjes toch significant hoger liggen dan de reguliere, āaftermarketā bandjes.Tenminste, dat is wat ik hoor.
Ging mijn voorkeur ook al naar uit. Ook nog een prima prijs, zal nog even wat research doen naar Creationwatches, leek me op het eerste gezicht wel een prima site.
Dan nog even kijken waar ik een goedkoop bandje op de kop kan tikken ^^.
De blauwe.
Cognac-kleurige of vintage bruine band.
Ben zelf in afwachting van een blauwe Seiko en zit ook met banden dilemma. Maar blauw en bruin lijkt mij een top combo
Juist een behoorlijke gepolsterde band maakt 'm dan weer afā¦
Dan zoān ākartonnenāā¦
Kijk in de ābandenparadeāsā op het verkoopgedeelte. Keuze zat uit meestal hoogwaardige banden.
En ja. Ik vind zwart juist mooi erop. Dat bruin word altijd zo āzij-igā⦠Eventueel met wit stiksel. Maar zelfs dat word hier te vlug ākermisāā¦ļø:wink:
Zelf verkies ik het simpele, maar elegante ontwerp van de witte Orient. De blauwe wijzers op de witte wijzerplaat zijn echt wel magnifiek om te zien. De witte kleur breekt echter met het open heart design waarbij het blauwe exemplaar de contrast niet zo groot is. Als het open heart design de drijfveer is voor je aankoop lijkt de blauwe Orient me de meest volledige keuze.
Naar aanleiding van deze uitspraak toch nog eens herzien⦠āSimpel maar elegantāā¦
Maar nee. Die witte heeft een afschuwelijk cijfertype a la Q&Q , en daarbij zijn die wijzers echt veel te kort⦠Moet je die secondewijzer zienā¦
Nou zijn die van die blauwe ook niet lang , maar valt op zijn minst minder op. Ook de kastvorm is veel mooier.
Creation watches is een goede tent, dus sla je slag zou ik zeggen.
Kan wel zijn dat je met importheffing geconfronteerd wordt.
Persoonlijk zou ik ook voor de blauwe gaan.
Gr.Wander
Importheffing houd ik altijd rekening mee, net nog 40⬠moeten betalen voor een paar kledingstukken. Maar de keer daarvoor helemaal niks, zal wel steekproefsgewijs zijn.