Oriënt Bambino, ervaringen?

Er zijn redelijk wat verschillende modellen van de Oriënt Bambino. Een dresswatch met een zachte prijs. Sommige knap lelijk maar enkelen erg goed te doen. De onderstaande vind ik er geslaagd, zeker voor die prijs.

Zijn er mensen met ervaringen met de bambino? Zijn de straps van behoorlijke kwaliteit? Weinig zin om na aanschaf meteen een nieuwe strap van 60e of meer erop te zetten omdat de bijgeleverde strap rommel is.

http://wornandwound.com/2014/08/13/orient-bambino-fer2400bwo-review/

Mooie review.

mede door deze review wat enthousiaster geworden, maar al gelezen voordat ik deze post maakte. Ben juist benieuwd naar de persoonlijke ervaringen!

Toevallig gisteren zowel een klassieke Bambino als Orient Star in handen gehad (naast nog een reeks andere Orients).

Orient ER24005W Bambino vs Orient Star EL05004W:

De Bambino is een mooie klok met een heel goede afwerking voor de prijs. De OS overtreft 'm op alle fronten, maar is natuurlijk wel dubbel zo duur.
Zo naast elkaar vergelijkend, zou voor mij bij deze uitvoering van de Bambino de keus meteen op de duurdere OS vallen.

Ik geloof meteen dat de Star een beter aanvoelend horloge is. Echter, voor die prijs komen andere merken ook in beeld. In de prijscategorie van de Bambino kan ik niet meteen iets verzinnen wat er bij in de buurt komt.

Heb je die in de handen gehad bij een juwelier of?

http://wornandwound.com/2014/08/14/orient-bambino-insta-giveaway/

Hier kun je er een winnen… Succes.

sharkbyte Schreef:

Toevallig gisteren zowel een klassieke Bambino als
Orient Star in handen gehad (naast nog een reeks
andere Orients).

Orient ER24005W Bambino vs Orient Star EL05004W:

geen ervaring met bambino, wel zo n orient star eergisteren in handen gehad. mooie details en leuk bedacht om die sauphine wijzers te borstelen en te polijsten.

Ik heb zelf de versie in rose goud met zwarte plaat. Tophorloge voor dat geld imho. Die van mij kwam op een zwarte band die kwalitatief niet eens zo slecht was, ik hou alleen niet van zwarte banden dus heb er een bruin bandje opgezet.

(foto geleend van internet)

Ik zou ook eerder voor de Orient Star gaan, voor het prijsverschil krijg je gewoon een mooier en beter afgewerkt horloge. Bovendien heeft de Bambino 21 mm lugs en de star 20 mm :slight_smile:

Marco-T Schreef:

Ik zou ook eerder voor de Orient Star gaan, voor
het prijsverschil krijg je gewoon een mooier en
beter afgewerkt horloge. Bovendien heeft de
Bambino 21 mm lugs en de star 20 mm :slight_smile:

Wat precies de reden was voor mij om geen Bambino te nemen. :smiley:
Er moet gewoon een verbod op oneven lugs komen. (td)