Orient binnen, maar wat is dit nou?

Zojuist lotje binnen uit Frankrijk en zit een Leuke Orient automaat bij , op 1e gezicht dacht ik kroon en stift eruit want horloge zit scheef in de kast …maar de kroon en stift zitten er gewoon in en werken naar behoren,horloge zit schots en scheef erin maar moet origneel zijn,als je de postitie van de kroon en de 6-marker ziet zit hij ook niet eens precies recht erin.

Iemand enig idee wat,waarom ??
Zie foto’s

Is het niet de dial die los zit of er verkeerd opgezet is?

Ja zijn pootjes zijn afgebroken :frowning:

Zou dat het gewoon zijn ja?

Wel vreemd,plaat lijkt niet los te zitten , had op iets spannenders gehoopt maar een verklaring had ik er ook niet voor.
Nou ja dan gaat ie in het bakje “sloop verkoop” .

De plaat wordt nog vastgehouden door de kast en de wijzers. Door de gebroken pootjes kan ie draaien rondom de assen van de wijzers. Er schijnt van dat dunne dubbelzijdige tape te zijn dat je aan de achterkant van de wijzerplaat doet. Plaat plakken, nieuw glaasje en je oriënt ziet er nog mooier uit :slight_smile:

Is door een piloot gedragen, om zijn been :wink:

Ooit zijn er chrono’s op de markt gebracht (zo uit m’n hoofd door Omega) met
de wijzerplaat in deze positie .
Ze hoorden te worden gedragen door autoracers die op die manier hun hand
niet van het stuur hoefden te halen om op de klok te kijken .

Met een eenvoudige klok als deze Orient zie ik daar het nut niet van in maar
misschien was het wel bedoeling om een zo autorijdershorloge te maken .

Yo , Manu .

Bij het wat beter bekijken van je foto’s lijkt de datum te gaan verspringen
zo rond 4.30 u. en dan klopt er wel iets niet toch ?

Yo , Manu .

Beste Gekkehuus,

Volgens mij een typisch geval van twee afgebroken wijzerplaatpoten waardoor de wijzerplaat spontaan kan verdraaien. Zoiets kan door het transport veroorzaakt zijn en te hopen valt dat er niet meer schade is ontstaan. Dit probleem zal dus voorzichtig gerepareerd moeten worden.

Vriendelijke groet,
Robbert

Precisieman Schreef:

Beste Gekkehuus,

Volgens mij een typisch geval van twee afgebroken
wijzerplaatpoten waardoor de wijzerplaat spontaan
kan verdraaien. Zoiets kan door het transport
veroorzaakt zijn en te hopen valt dat er niet meer
schade is ontstaan. Dit probleem zal dus
voorzichtig gerepareerd moeten worden.

Vriendelijke groet,
Robbert

Bij mijn weten zegt deze man altijd precies wat er aan de hand is (tu)

Yo , Manu .

deze heeft het ook.

http://www.ebay.com/itm/Men-s-LANCO-AVIATOR-GERMAN-LUFTWAFFE-PILOTS-WWII-ANTIQUE-1939-1945-SWISS-WATCH-/310366912503?pt=Pocket_Watches&hash=item48434f3ff7

idd, ik had laats ook een wp waarvan de pootjes los zaten en 1 eruit. Maar die zat in een soort stansgaatjealwaar ik hem weer kon in duwen. Voordat ik dat deed heb ik met mn hamertje hetuiteinde van het pootje een tikkiegegeven waardoor het een soort klinknagel idee kreeg. Doordat het kopje nu groter was kon ik hem klemmens in het sparinkje tikken en zit het weer redelijk op zn plek. Niet meer aankomen.

suk6

mee eens haha

deze hoort zoow denk. linksdragen en de hand aan het stuur(knuppel)zal je onder de juiste hoek op de klok kunnen kijken.Mits je je hoofd recht houd":slight_smile:

Die Lanco is niet echt trouwens, dat is weer zo’n samenbouwsel van Frankenstein uit de Ukraïne. Piloten waren wel erg creatief, om ervoor te zorgen dat hun horloge’s goed afleesbaar waren. Ze werden dikwijls om het been gedragen. Ook kwam ik onlangs een Laco B-uhr tegen waarvan de onderste lugs waren af geslepen. Aan de bovenste lugs zat nog een deel van de band met een sleuf, zodat deze aan een knoop van een uniform gedragen kon worden.

zo zou die er een beetje uit kunnen zien volgens mij

We zullen het nooit weten, horloge gaat naar forummember die ermee gaat oefenen dus die zal niet snel weer draagtijd gaan krijgen .

Hoho, je onderschat mijn schroefkunde :wink:

Ik zal mijn bevindingen in ieder geval hier posten!

hahaha excuses Jantje , ben benieuwd naar de uitkomst

ik ook, ik zal er als laatste aan sleutelen, de eerste 3 van je batch zullen vermoedelijk sneuvelen in naam de wetenschap :wink: