Hier is mijn eerste reactie en de plaatjes van mijn zeer mooie Oriënt Classic Automatic ER24003W uit de Oriënt Bambino Serie. Besteld bij creationwatches.
Specificaties overgenomen van de leverancier:
Orient Bambino Series
Gold Plated Stainless Steel Case
Genuine Brown Leather Strap
Caliber: (ER) 48743
Self Winding Automatic Movement
21 Jewels
Made In Japan
Mineral Crystal Glass
White Dial With Gold Tone Applied Hour Markers
Date Window At 3’O Clock Position
Solid Screw In Case Back
Buckle Clasp
40 Hours Power Reserve
50m Water Resistance
Case Diameter: 43mm (With Crown)
Case Diameter: 40.50mm (Without Crown)
Case Thickness: 11mm
Het Horloge draagt heel comfortabel en voelt heel chic aan. Het lijkt op het horloge van mijn opa van vroeger alleen een maatje groter.
De bruine lederen band met goudkleurige gesp past heel goed bij de klok. In de gesp staat Oriënt (geëtst?) Ook de kroon is versierd met het Logo van Oriënt.
De wijzerplaat met de opgelegde gouden indices is geweldig. Het hoog gebolde glas apart.
Ik heb de tijd bij gehouden met dejuistetijd.nl en hieronder genoteerd. De gemiddelde afwijking per 24 uur is 12 seconden. Dit valt ruim binnen de specificaties.
dat ze ook mineraalglas zo hoog maken. persoonlijk heb ik de voorkeur voor saffier, maar leuk gedaan om t zo bij de stijl te dien passen.
wijzerplaat vind ik ook mooi gedaan. alleen de zwarte datumvenster vind ik beetje uit toon. liever opgelegd of anders iets kleiner en vioral n dunnere lijn gebruiken.
ik vind t logo meestal wat overdreven. vooral bij de wat sportievere modellen, zoals hun duikers. maar bij dit wat meer vintage model met goud vind ik wel bij passen.
het merk op de gesp is volgens mij gelaserd. ik zou daarop juist ook t logo mooi hebben gevonden. voor n wat chiquere uitstraling zou n (vlinder)vouwsluiting beter hebben gepast. of anders n wat dunnere elegantere gesp.
wel stom van die fabrikanten dat ze zelf niet met zulke mooie
plaatjes adverteren ook, bij veel internet foto’s
word zo’n foto helemaal kapot getweakt, bijna geen reflecties
en doffe kleuren, tekeningen bijna.
Erg mooi horloge Roberto. Nav jouw bericht zit ik er aan te denken om ook een Orient te bestellen bij CreationWatches. Gaat het bestellen/verzenden van het horloge vwb belasting en verzendkosten bij hun zo makkelijk als ze aangeven op hun site of zit er nog een addertje onder het gras?
Erg mooi horloge Roberto. Nav jouw bericht zit ik
er aan te denken om ook een Orient te bestellen
bij CreationWatches. Gaat het bestellen/verzenden
van het horloge vwb belasting en verzendkosten bij
hun zo makkelijk als ze aangeven op hun site of
zit er nog een addertje onder het gras?
Gr, Erik
Er komen nog douane en invoerkosten bij.
Die krijg je zeker want ze verzenden via Fedex wat wel erg snel gaat. Reken maar dat er dik 30 euro overheen komt.
Blijft toch een plaatje, die Bambino’s. Heb zelf een zwarte variant, gekregen van mijn vriendin en daarmee het mooiste verjaardagscadeau ooit. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat m’n Orient van een Nederlandse webshop af komt
Heb de mijne op een milanaise band gezet. Kocht er een van 22mm en heb deze vakkundig (ahum) gevijld tot 21mm. Hoef me nu dus niet meer te beperken tot leren banden.
Erg mooi horloge Roberto. Nav jouw bericht zit ik
er aan te denken om ook een Orient te bestellen
bij CreationWatches. Gaat het bestellen/verzenden
van het horloge vwb belasting en verzendkosten bij
hun zo makkelijk als ze aangeven op hun site of
zit er nog een addertje onder het gras?
Gr, Erik
Hebben em ook volgens mij.:) Erg serieus & betrouwbaar.
Ik zag inderdaad dat ze m daar ook hadden. Maar scheelt toch ong € 45,-.
En kan ik gelijk wat ervaring opdoen hoe het werkt met buitenlandse leveranciers…
een van 22mm en heb deze vakkundig (ahum)
gevijld
tot 21mm. Hoef me nu dus niet meer te beperken
tot
leren banden.
hoe/waarmee heb je dat voor elkaar gekregen?
Eerst begonnen met schuurpapier, maar dat bleek niet stevig genoeg voor het materiaal. Toen maar overgegaan op een grote vijl en een kleiner plat vijltje dat in zo’n bouwmarkt-kortingsbak-setje zat.
Steeds gelijkmatig aan beide kanten gewerkt: 10x links heen en weer, daarna rechts 10x heen en weer, net zolang tot het buisje aan het uiteinde smal genoeg was voor de lugs.
Gelukkig maar dat het alleen zo’n buisje was; met solide end-links was ik nu nog bezig geweest.
Ferdinand Schreef:
------------------------------------------------->
hoe/waarmee heb je dat voor elkaar gekregen?
Eerst begonnen met schuurpapier, maar dat bleek
niet stevig genoeg voor het materiaal. Toen maar
overgegaan op een grote vijl en een kleiner plat
vijltje dat in zo’n bouwmarkt-kortingsbak-setje
zat.
ah, dus net als de tralies in de lucky luuk strips
Hi Erik,
Dank ik ben er erg blij mee. Die invoerkosten kunnen er zijn maar zijn er niet altijd. Als je wilt weten wat je moet betalen kun je dit nalezen op de site van de belastingdienst. Dan kun je exact berekenen wat je maximaal moet betalen. voor dit horloge is het 21% en daarbij komen inclaringskosten
De wettelijke geldende inklaringsprocedures verschillen voor EMS en overige postzendingen. Dit brengt verschillende kosten met zich mee. Voor EMS-zendingen bedragen de inklaringskosten € 17,50. De inklaringskosten voor overige postzendingen bedragen € 13,00.