Orient F6922 Kaliber

Ik besloot een Orient Kamasu (groen) te kopen Na wat studie en evaluatie van een duikershorloge dat zonder al te veel problemen kan worden gebruikt. Het is een horloge met 200 meter waterdichtheid en saffierglas. Op sommige websites is het mogelijk om dit horloge te vinden tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Op dit moment heb ik het horloge nog steeds niet gekocht omdat ik bang ben dat het moeilijk zal zijn om het kaliber F6922 te behouden. Heeft iemand ervaring met onderhoud voor dit kaliber?

Wat bedoel je met behouden?

Onderhouden?.. Is het niet gewoon economisch interessanter om het hele uurwerkje te vervangen?

Mijn ervaring met de F6722 tot zover is dat ie het veel beter doet dan orient belooft.

Groetjes

Fijne horloge hoor voor een vriendelijke prijs. De F6922 movement zie ik als vergelijkbaar met de Seiko 4R35 (ook wel NH35) in die zin dat het een no-nonsense betrouwbaar movements zijn. Voor mij loopt de Kamasu nauwkeuriger dan mijn Seiko’s (4R en 6R-reeks) en die indruk krijg ik ook van anderen maar je kan altijd geluk of pech hebben. Desalniettemin zijn het hele betaalbare movements waarvan er veel in omloop zijn dus vervangen is altijd een optie.

2 likes

Ik hoor altijd dat het handiger is om het uurwerk te vervangen in plaats van onderhoud uit te voeren, maar ik weet niet zeker of het gemakkelijk is om het volledige uurwerk te vinden