Orient flieger of Citizen nighthawk black

Zo is dat niet :wink:. Er waren 5 fabrikanten van de oorspronkelijke B-Uhren, 4 Duitse (ALS, Wempe, Laco & Stowa) en Ă©Ă©n Zwitsers merk (IWC). Dus


2 likes

I knew it !! :smile:

:+1:

Maar
4 tegen 1
 :wink:

Grt.

Waarbij ik me altijd heb afgevraagd, waarom IWC als Zwitsers merk ze ook maakte
 Ik weet dat Zwitserland neutraal was, maar nee zeggen tegen de Luftwaffe was ook toch een optie :confused:

Zwitserland heeft wel degelijk een luchtmacht.
Ik weet niet sinds wel jaar.

BOOM!! :smile:

2 likes

Gave foto

1 like

De Orient is er trouwens ook met een donkerblauwe wijzerplaat. En dat vind ik meteen een stuk beter staan.
En het argument dat een flieger in Duitsland gemaakt moet zijn heb je ook meteen ondervangen. De Japanners waren immers bondgenoten van de Duitsers! :wink:

En in Nederland o.a. hier te koop.

1 like

Je zou ook nog een Laco kunnen overwegen, historisch gezien zit je dan qua B-uhr beter :wink:
Wel ietsjes duurder, maar je blijft onder de 300. Ik ben er nog steeds erg blij mee.

The B-Uhr was a consummate navigational aid. Five manufacturers – four German and one Swiss – supplied the B-Uhren. In Germany, A. Lange & Söhne, Wempe, Lacher & Company/Durowe (Laco), and Walter Storz (Stowa) produced the watch.

4 likes

Leuk en informatief achtergrondstuk. Thanks! Leuk om even door te lezen.

2 likes

Ik zou ook gaan voor de orient

1 like

Orient.

1 like

En wist je dat pilotenwatches vooral met zwarte wijzerplaten en witte wijzers/tijdspunten werden gemaakt om de vlieger een maximaal zicht te geven op zijn watch :+1:

Geen van beiden, kies een SNZG13, het beste van twee werelden. Met 42mm een wat grotere Flieger, mooie afwerking en de opstaande interne bezelrand (niet draaibaar overigens) geeft hem iets extra. De lume is overigens ook prima.

5 likes

Gewoon met Candide meegaan!

Alleen de wijzers maken hem m.i. meer tot een fieldwatch
dan een flieger.

De Big Military was ook mijn gedachte. En het klopt dat door de wijzers het wel een field is. Ik wilde het al voorstellen. Nu het genoemd wordt doe ik het dan toch maar.
De kast van de Military en de plaat vd snk809. Ik heb een nieuwe lege Military kast liggen en de snk809. Blijft nu maar liggen.

Zoiets. Moet wel ander uurwerk in vanwege kroonpositie. Maar dit is het idee :grinning:

Overigens had ik de snk809 al eerder aangepast met andere wijzers.

3 likes

Ziet er goed uit. Als de cijfers nu iets groter zijn dan is het! Misschien idee voor HF linited edition 2016. Maar dan met automatisch uurwerk met hacking en winding :stuck_out_tongue_winking_eye:

:slight_smile:

Hoe dan ook
 42 mm is in mijn optiek toch wel het minimumformaat voor een flieger
 :smile:

3 likes

Zeker de Orient!

1 like

Nice!!
Wil je ervan af? :stuck_out_tongue_winking_eye: