Orient flieger of Citizen nighthawk black

Ik wil een flieger toevoegen aan mijn collectie zonder veel geld uit te geven. Ik ben uiteindelijk gekomen tussen twee horloges. Orient of Seiko 5 Flieger.
De Orient heeft 42mm, een moderne maat en komt met leren band. De Seiko 5 daarentegen is 37mm en komt met een nylon nato band. Beide maten kan ik wel hebben alleen weet ik niet welke beter zal staan.
graag jullie mening

Plaatjes?

net gedaan :wink:

De Orient spreekt mij dan het meeste aan van deze 2, kan alleen niet wennen aan het logo. :grin:

Mijn keus zou een Tisell zijn, net wat beter uurwerk en saffierglas

Yep, Tisell! Ook in 43mm erg leuk.

Van jouw twee opties vind ik de Orient leuker.

Succes!

1 like

Misschien dat ik na twintig jaar horlogehobby er gewoon nog even aan moet wennen. Maar ik begrijp nog steeds niet wat er nou mooi is aan zoā€™n flieger. :wink: Allebei prima horloges denk ik. 20+ jaar probleemloos horlogeplezier voor weinig. Puur op basis van de maat zou ik voor de Orient kiezen.

Ik zou op basis van het formaat voor de Orient gaan.
Van mij mag een flieger zelfs wel 45+ zijnā€¦

Vraag me even oprecht af wat er beter is aan een uurwerk van tissel vergeleken met de orient of seiko?

Mijn keuze zou op de Orient vallen. De 37mm van de seiko gaat je snel vervelen ben ik bang.

Mijn keuze zou de 40mm Tisell zijn en die heeft een Miyota 90S5 uurwerk, dus met hacking en met 28800 beats. In mijn beleving is de Miyota 90 serie toch net een trapje hoger dan de basis non hacking ( 7s26) uurwerken van Seiko en Orient.

Ik keek net op de site can Tisell. De flieger heeft een seagull ST25uurwerk.

Niet de 40mm flieger, die heeft een Miyota.

Ah zo, ik dacht , en ging er van uit, dat er in een tissel een seagull zat. My badā€¦

Van de twee zou ik voor de Seiko gaanā€¦ maar wat betreft de Tissel kan ik ook aansluiten :+1:

Mmmm, meerderheid van de HF-leden bevestigen mijn gevoel. Het wordt de Orient dus.

Thanks everybody en heeft er iemand een in de aanbiedingšŸ˜‰

Ik vind de Orient niks. Alleen de maat is goed.

De datumā€¦ Vandaag is het de 328e.
De cijfers ā€¦ te dik en te groot.
Het logo ā€¦ tja.

Ik vind de plaat vd seiko vele malen mooier.

1 like

Niet op maat gelet: Seiko 100%
Wel op maat gelet: Oriƫnt 100%

37 is voor een vlieger gewoon te kleinā€¦ Ik zou zelf toch net een paar 100 euro meer geven en voor een Laco gaanā€¦

Ik zou ook liever iets meer uitgeven voor n laco met geschiedenisā€¦ Ook al tikt er n miyota in :slight_smile:

Overigens hoeft geen paar honderd tezijn. Een 42mm Augsburg is er al voor 298. Dat Is 100 meer dan de tisell. Okā€¦ Wel ruim 3x zoveel als die seiko, maar tochā€¦

Van de 2, vind de 2 vind de ik orient wat stoerder en daardoor leuker. Bovendien heb ik nog geen oriƫnt :slight_smile:

2 likes

Zo, daā€™s krasse taal.
Maar wel mee eens.

En, een ā€˜fliegerā€™ kan natuurlijk alleen
van Duitse makelij zijn.
Und so ist das! :wink:

Grt.

Dat dus. Ondanks die Miyota in een Laco.

gr, HJR