Ik heb een Orient Kamasu RA-AA0003R waarvan de kroonstem is gebroken. Ik heb een paar Seiko mods op m’n naam staan en kan de horloge prima zelf repareren, maar ik kan nergens een nieuwe stem en kroon vinden.
Alles en iedereen gemaild…tot kleine horlogemakers in Australia. Niemand reageert en ik kan het onderdeel dus nergens vinden.
Wie kan mij helpen zodat ik mijn horloge weer leven in kan blazen?
De horloge heeft als het goed is een Orient eigen F6922 uurwerk.
Bedankt!
Zit er nog schroefdraad op het deel in het uurwerk? Er bestaan tige verlengers, die schroef je op het gedeelte wat in het uurwerk gaat, maak.jenop lengte en schroef je je kroon er terug op.
Ali express verkoopt die dingen per 10. Timeparts.nl heeft ze los, in verschillende maten draad.
Bedankt Serge! Ik had geen idee dat verlengstiften bestonden. Ik zal er wat bij Timeparts bestellen en kijken of ik de horloge weer aan de praat krijg. Er zit namelijk inderdaad nog schroefdraad op het deel dat in het uurwerk gaat.
Mooi…dan scheelt dat zeker veel zoekwerk. Wat je ook kunt doen is even bellen met Hugo. Misschien wil hij de verlengstift wel op maat voor je maken als het hele horloge opstuurt…