Leuk en interessant stuk. Ben benieuwd of die van mij echt zijn.
Mijn favoriete:
Deze ziet er goed uit zeg
Heeft ook dezelfde uurmarkeringen.
Gave kastvorm ook. Wat is de L2L van deze Orient?
verpakking en band
Ik was de verpakking en de originele band vergeten. Het doosje heeft een erg foute beige kleur die toen volgens mij polulair was .
De originele band is ontzettend ruk en ik heb niet eens geprobeerd deze in te korten. De schakels zijn echter wel interessant en ben ik nog niet eerder tegen gekomen.
Geweldig leesvoer! En een bijzonder leuk horloge.
De maat is best fors te noemen voor een horloge uit 1976.
Mooi horloge en leuk geschreven
Dit lezende word ik toch wel weer bevestigd in het idee dat je heel erg op moet passen als je je op de online vintagemarkt wil begeven (namaak/franken/oplichters in het buitenland enz)
Niet doen zonder kennis van zaken
Heel erg leuk om te lezen en dan ook nog een mooi horloge!
Review van redactie klasse…
Pracht verhaal!
Dank allen.
Graci, graci, graci.
Maarruh, zijn er niet meer Orient KD’s op het forum?
Kijk, van dit soort topics word ik nou blij! Leuk verhaal met een hoop info en veel plaatjes. Bedankt voor het delen.
Alleen wil ik er nu ook een…
Yep. Daarom heb ik de herkenningspunten waar ik naar heb gekeken opgeschreven. 100% uitsluiten kun je niet, maar je kunt een heel eind komen. Daarnaast praat je in dit geval niet over extreme bedragen (€ 295,- ex. verzending), anders had ik de trekker niet overgehaald.
Leuk en informatief verhaal👍
De Seiko SNK381K1 heeft precies dezelfde sckakels, is nu in mijn (tijdelijke) bzit als swifferhorloge.
Mooi horloge wat je nu hebt echt flower-power hippie achtig.
Bijzonder. Dacht dat het een “oud” systeem was…
Mooi verhaal en erg leuk horloge!
Nice. Niet van de King Diver reeks, wel een Diver
Zelf heb ik de Mako 2 nog als beater (hier had ik de Miltat band voor gekocht, grappig genoeg past hij dus ook op de KD).
De Kamasu zal er ook nog wel komen.
Leuk verhaal over de King Diver! Ik heb de re-issue sinds kort.
PS. Heb de bezel gebruikt om de wandeling te timen

Ik zag je topic. Mooi hoor
De stalen band is ook gaaf trouwens.
Is de band aanzet trouwens 20 of 22mm? Mogelijk past jouw band ook op mijn kast
Deze band is 20 mm.
Raar trouwens, voor zo’n grote kast. Maar het werkt wel.
Op mijn KD is de band aanzet 22mm.
Bijzonder dat ze voor de nieuwe uitvoering voor 20 hebben gekozen, maar het staat niet verkeerd !
Zo, even mijn eigen topic nieuw leven inblazen. Waarom?
Omdat het kan , en omdat het horloge de nodige liefde heeft gekregen en dankzij Inca weer als een zonnetje loopt.
Het zit zo: Een tijdje gelden merkte ik dat het wijzigen van de datum (snel-verzet knop rechtsboven) niet helemaal lekker ging. Op zich niet gek. Het is immers al een oud beestje (jaren 70) en god mag weten of deze koning duiker überhaupt ooit een servicebeurt heeft gehad. Die Orients zijn over het algemeen onverwoestbaar en blijven tikken.
Daarom contact opgenomen met forumheld @Inca met de vraag of hij er naar wil kijken. Laat maar komen was de reactie en een paar dagen later ligt het horloge dan ook voor een onderhoudsbeurt bij hem op tafel. Zoals altijd maakt Inca een paar foto’s en een mooi verslag en (met zijn toestemming) deel ik enkele foto’s nu in dit topic. Knap staaltje werk hoor…
Open sesame
Leuk om die datumschijf te zien
Op de pijnbank
Het horloge is helemaal gereinigd en loopt weer als een zonnetje. Ook het zwarte vlekje dat op de secondewijzer zat, is nu verdwenen. Dus ik ben helemaal tevreden
Wederom bedankt Inca!